Hallo
Kunnen we een bestand met de extensie 3DXML lezen met solidworks? Zo ja, wat is de te volgen procedure?
Bij voorbaat dank
Hallo
Kunnen we een bestand met de extensie 3DXML lezen met solidworks? Zo ja, wat is de te volgen procedure?
Bij voorbaat dank
Hallo
Voor mij is de enige oplossing om een DATAKIT-achtige interface te hebben om het te doen.
Anders bestaat het, zoals standaard in SolidWorls, niet.
@+
Hallo
Echt niet makkelijk...
De technologie van 3DXML is totaal anders dan de zogenaamde "standaard" formaten in CAD.
Het is een veelhoekige modelbouwer, terwijl SW een parametrische modelbouwer is.
Kortom, op een bepaalde manier (SW => 3DXML) werkt het heel goed, je kunt SW ook exporteren in 3DXML zonder bp (lijkt me).
Maar andersom is het te doen, maar eerlijk gezegd, heel moeilijk.
Zodra je een tussenformaat hebt gevonden om de verbinding te maken, zal het omzetten van het veelhoekige bestand in een parametrisch bestand veel oppervlaktefouten veroorzaken.
U zult al deze fouten moeten maken voordat u opnieuw exporteert naar een SW-compatibel formaat.
We kunnen het net zo goed vergeten, het is verstandiger.
Wat is het einddoel?
Als het alleen voor visualisatie is, is er een viewer voor 3DXML: http://www.3ds.com/fr/produits-et-services/3d-xml/lecteur/
U kunt ook 3DXML-bestanden openen met Solidworks Composer
Hallo
Inderdaad, het doel is belangrijk.
In ieder geval is 3DXML slechts een compilatie van .cgr-bestanden (Catia neutraal). In Catia kun je metingen doen of onderdelen verplaatsen, maar dit blijft bij benadering gezien de vereenvoudigingen die tijdens de conversie zijn aangebracht.
Als het alleen maar is om te visualiseren, zie dan het antwoord van @fthomas.
Als het als omgeving moet worden gebruikt, is het beter om een .iges- of .step-bestand te vragen. Zelfs in Catia kun je bijvoorbeeld geen referentie nemen op een cgr-bestand.
Dank u voor uw antwoorden.
Voor visualisatie kon ik het bestand lezen met edrawing. Ik wilde verder gaan door een enquête te houden naar de kansen.
Wegens tijdgebrek op dit moment zal ik de voorgestelde tests later doen
Vriendelijke groeten