Nastran invoerbestand (.nas) => Catia V5... Wat is de oplossing? => STL hersteld... au!

Hoi allemaal

Ik kom op zoek naar hulp, omdat ik een oplossing nodig heb.

Als onderdeel van mijn project ontvingen we een .nas-bestand (https://www.filesuffix.com/fr/extension/nas)

In samenwerking met Catia V5 was het natuurlijk onmogelijk om dit bestand te openen, dus hebben we een CAD van de mesh opnieuw opgebouwd met behulp van de ANSA-software (rekentool, waarmee je een CAD uit een mesh kunt extraheren).

Het verkregen resultaat is echter bij benadering, wat betekent dat het oppervlak niet schoon of glad is, maar is samengesteld uit een veelheid aan facetten (zie PJ).

Heb je ideeën? Is er andere software die een CAD uit een Nastran-invoerbestand kan extraheren?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Als u vragen heeft, neem dan gerust contact :)

catp3.png

Ik ken Nastran niet specifiek. Maar het is een berekeningssoftware die werkt op mesh-modellen, vandaar de facetten. Dus ik betwijfel of je beter kunt herstellen.

De eenvoudigste manier is om de persoon te vragen die u de . NAS om u te voorzien van de sjabloon die is gebruikt om dit bestand te genereren.

2 likes

Dank u voor uw antwoord:)

Ik ben erin geslaagd om een .stl van dit bestand te herstellen, het enige dat overblijft is om opnieuw op te bouwen.... maar het is geen uitgemaakte zaak^^

Hallo

Het beste proces vind ik is:

Wijzig de naam van het . NAS naar . DAT (de extensie Import/Export. CATIA's DAT is bulk Nastran)

Herstel NASTRAN formaat in CATIA FMS

Maak de mesh-afbeelding en exporteer een tekstbestand met de coördinaten van de knopen

Importeren van de puntenwolk met DSE

Trianguleren en reconstrueren van oppervlakken met QSR

Succes!...