Standaard gewijzigd onderdeelbestand

Hallo

Ik heb een sjabloon voor een deelbestand gemaakt met specifieke bestandseigenschappen onder een andere naam (niet de originele solidworks-onderdelen).

Als ik een nieuwe kamer aanmaak, heb ik de eigenschappen al voorgevuld).

Maar als ik een nieuw onderdeel maak van een merk, is het het standaard artikelmodel dat wordt gemaakt, dan verlies ik al mijn vooraf ingevulde velden in de eigenschappen, of moet ik veranderen, in de opties die ik veronderstel maar die ik niet of precies zie.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Probeer de standaardsjablonen te wijzigen in Extra/Opties/Standaardsjablonen. En wijzig het veld "Onderdelen" in uw geval.

Of vink de tweede optie aan, die u zal vragen om elke keer dat u een document maakt de sjabloon te kiezen (kan vervelend worden).

8 likes

+1 Benoit!

Hier is de schermafbeelding

modele.png
2 likes

Anders, als u uw onderdeel en zijn eigenschappen hebt gewijzigd om een standaardmodel te maken, hoeft u het alleen maar op te slaan als een model waarin alle Solidworks-modelonderdelen worden opgeslagen. (Ik herinner me de extensie echter niet)

Dus wanneer u een nieuw onderdeel maakt, heeft u de keuze tussen het standaard Solidworks-onderdeel en uw standaardonderdeel. Het enige wat je hoeft te doen is kiezen;)

1 like

. PRTDOT voor uitbreiding van het onderdeelmodel

. ASMDOT voor assemblagemodel

. DRWDOT voor het tekensjabloon

;)

2 likes

Oh ja, dat is het! Goed gedaan Bart

Persoonlijk heb ik niet de moeite genomen, ik heb gespaard in plaats van het standaardmodel.

Ik heb de originele bewaard, maar in een andere map waartoe ik geen toegang geef tot solidworks

Hartelijk dank voor uw antwoord

1 like