Ik ben op zoek naar configureerbare bestanden zoals IPE, IPN, HEA, HEB voor Inventor. Waar kan ik dat vinden? Daarnaast, is het mogelijk om het te exporteren in een universeel formaat zoals " step ", " iges " en dat het bestand configureerbaar blijft in een ander bedrijf dat niet dezelfde software heeft?
In STEP of IGES komt het normaal gesproken niet van software naar de onze, maar als je de Inventor als je Step hebt gemaakt en je opent hem met Inventor, kan hij functieherkenning en onderdelen en subassemblage doen en kan hij worden aangepast.
Hallo Bedankt voor het antwoord. Waar ik precies naar op zoek ben, is een IPN.ipt-bestand, een IPE.ipt-bestand, een HEA.ipt-bestand, een HEB.ipt-bestand die de basis vormen van de iparts met een tabel die overeenkomt met de verschillende afmetingen van de verschillende profielen op een bepaalde lengte, bijvoorbeeld 2500 mm. Het zou een onderdelenbestand moeten zijn, want " een frame invoegen" zit alleen in een assemblage. Het is iets wat te doen is, maar ik ken niet alle subtiliteiten van de variaties in diktes op IPN's in het bijzonder, daarom zou het voor mij handig zijn geweest als er een kant-en-klaar vijl was. Wat betreft het formaat: het is precies bedoeld om te communiceren met een bedrijf dat niet dezelfde software heeft als wij, dus ik vroeg me af of we met een formaat iparts kunnen uitwisselen die configureerbaar blijven.
Autodesk levert deze bestanden niet?? Voor de export ben ik bang dat de configureerbare of configureerbare kant zal verdwijnen, althans in STP dat zeker. Ik denk dat je hier om het onmogelijke vraagt (Kerstmis komt eraan ). Fijne queeste
@ Ik weet niet zeker of ik een test heb gedaan van een Inventor mechanische assemblage naar een STEP, en van de STEP naar Inventor, en die herkent de functies goed.
@florentmeunier Wees voorzichtig met de Iparts, ik ben geen fan van de uitvindermethode. Je moet weten dat Inventor voor elk onderdeel of elke assemblage die wordt omgezet in Ipièce een map aanmaakt in je project genaamd dezelfde Ipièce. In deze map maakt hij per configuratie één onderdeel, een voorbeeld van een ringer: Aan het begin heb ik in mijn dossier maar één document Ik maak mijn configuraties
Op dit punt kiest de uitvinder ervoor om een map aan te maken met de onderdeelnaam waarin de gebruikte configuraties staan.
In de map zitten de drie onderdelen van mijn samenstelling
Deze 3 stukken vertegenwoordigen eigenlijk de 3-delige insert, een configuratie voor elk. Vanuit documentbeheerperspectief vind ik het niet goed. Als je een van de sets wilt kopiëren of hernoemen, wees dan heel voorzichtig.
Persoonlijk en op advies van de mensen die aan deze software werken, geen Ipiece, maken we een blokbibliotheek (AutoCAD-stijl) die we indien nodig veiliger importeren en verwijderen, onze sets nemen de gebruikte bibliotheek mee. Het is een vrij eenvoudige klus en naarmate we onze bibliotheken uitbreiden