Stapbestand importeren

Hallo, ik zit op SW 2025.
Ik heb een stap ontvangen waarvan een heel deel niet in SW wordt weergegeven.
In de eDrawing Viewer en FreeCAD kun je alles correct zien, maar in SW werkt het niet, kun je het alsjeblieft testen?

422116-01-02_MASS D25_251111.step (72,4 MB)
Ik heb geprobeerd met de importinstellingen te prutsen, maar niets helpt.

Bedankt

Dit gebeurt soms als in je set twee verschillende assemblies dezelfde naam hebben.
Als je bijvoorbeeld in je assemblage twee sets hebt die vliegwiel heten, zal de eerste (in de boom) correct openen, maar de tweede wordt vervangen door de eerste die al open is. (Solidworks-beperking: er kan slechts één bestand met dezelfde naam tegelijk worden geopend.)
Check in freecad en hernoem indien nodig de set(s) en geef dan een nieuwe naam en vervolgens
opnieuw exporteren naar step om het vervolgens in SW te openen.
Deze beperking bestaat niet in Inventor of andere 3D-software, maar veroorzaakt dit soort problemen bij importeren.

1 like

Na het testen van het effectief rampzalige resultaat (onder SW2023):

Ik weet niet zeker of het door een dubbele naam komt, maar meer door een importprobleem.
Aan de andere kant, bij een soortgelijk probleem, was het me gelukt om het ding te pareren door door topsolid te gaan en het om te zetten naar .x_t dat ik vervolgens opnieuw opende in SW.

Misschien heb ik hetzelfde soort trucje geprobeerd door via FreeCAD te gaan.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te bekijken.
Ik probeerde vanuit freeCAD in step te exporteren in IFC. Maar niets helpt.

Ik heb deze mogelijke extensies in FreeCAD:
image
image

Hallo;
Door de Step te bewerken met notepad++ zien we dat het originele bestand is geëxporteerd vanuit de " Steptools "-software (onbekend bij mijn bataljon)
image

Probeer met je leverancier te overleggen om een ander 3D-formaat te krijgen, Parasolid zou goed zijn.

[iets later]
Ik heb geprobeerd de Step te importeren onder Solifdworks 2022 ... Nou, zo erg valt het wel mee.

Ik voeg een Parasolid-bestand toe (in zip).
422116-01-02_MASS D25_251111.zip (21,9 MB)
en een nieuwe export in STP als dat nuttig voor je is...
422116-01-02_MASS D25_251111_(2022). STEP (160,9 MB)

en voor de duidelijkheid, hier zijn mijn importinstellingen (Solidworks 2022 sp5)

image

[Veel later]
Hieronder staat een directory met de assembly van de onderdelen in solidworks 2022-formaat...

xxx_Export Temporaire_422116-01-02_MASS D25_251111.zip (49,6 MB)

1 like

In 2022 niets te doen!! Het onvolledige resultaat
Onder Inventor gebeurt er niets!!

Op Trimble Connect opent hij goed, maar ik kan niets doen met deze software

Wanneer ik een importdiagnose doe onder SolidWorks 2022, zegt het dat het defecte oppervlakken zijn. En oppervlaktes die geïmporteerd worden door WWTP zijn nooit goed.

Je wilt dat ik probeer het in andere formaten op te slaan (van Solidworks) ... Heb je eigenlijk de assemblage nodig of is een " dood " onderdeel genoeg voor jou?
Heb je het geprobeerd met de bestanden die ik al had geconverteerd (zie mijn vorige bericht)?

[iets later]...
Hier is de omzetting van de assemblage naar een onderdeel. en het equivalent daarvan in Parasolid (Zip-formaat, het Forum gebruikt de ruwe *.x_t formaten niet):
422116-01-02_MASS D25_251111_(gedeeltelijk). SLDPRT (49,9 MB)
422116-01-02_MASS D25_251111_(parasolid).zip (21,4 MB)