taki
14 november 2018 om 09:42
1
Hallo
Ik heb net SolidWorks 2018 op mijn pc gekregen.
Het gebruik dat ik ervan ga maken is nogal 2d tekenen in dxf, niet echt tekenen, bovendien heb ik geen opleiding gehad.
Ik heb al een paar 2d plannen gemaakt zonder al te veel moeite.
Aan de andere kant heb ik nu een stap montage en ik zou graag een 2 willen maken van sommige onderdelen van deze montage, hoe moet ik te werk gaan.
Ik heb het opgeslagen in SLDASM-formaat, maar ik kan niet vinden hoe ik een deel van deze assemblage kan isoleren en het 2D-plan kan maken.
Bij voorbaat dank voor uw hulp...
Zozo_mp
14 november 2018 om 10:00
2
Hallo
Het hangt allemaal af van hoe uw STEP-bestand is gemaakt. Weet u welke software oorspronkelijk werd gebruikt om de RWZI te genereren?
Hoe je dat doet: In de creatieboom (meestal de linkerkolom) kun je het aantal oppervlakken zien dat je assembly maakt.
Als u er meer dan één heeft, kunt u vormherkenning gebruiken en zo kunt u uw onderdelen afzonderlijk opslaan en vervolgens opnieuw bewerken.
Aan de andere kant verliest u in ieder geval de beperkingen van de montage.
Kunt u uw montage plaatsen zodat we kunnen kijken of het gemakkelijker is.
Vriendelijke groeten
taki
14 november 2018 om 10:34
3
Hallo
Om redenen van vertrouwelijkheid kan ik het stappenbestand niet bijvoegen
Ik voeg een screenshot toe van het stapbestand zodra het is geopend met effen
capture.png
Om een plan te maken van een onderdeel uit het ASM: open het onderdeel (via het kleine paneeltje dat verschijnt als je op het onderdeel in de boom klikt) en laat vervolgens een tekening maken van het onderdeel (door naar beneden te scrollen op het nieuwe document icoontje)
Zozo_mp
14 november 2018 om 11:38
5
Hallo Stef
Moet hij niet vooraf de ombouw van RWZI naar SLDPRT doen om de MEP te kunnen doen.
Vriendelijke groeten
Hallo
Klik met de rechtermuisknop op de genoemde kamer en open deze en deze zou in een nieuw venster moeten openen...
taki
14 november 2018 om 12:26
7
Dit is wat ik krijg als ik met de rechtermuisknop op een item klik met het bestand in asm
Zie bijlage
20181114_133327.jpg
d.roger
14 november 2018 om 15:08
8
Hallo
U opent uw step-bestand, u slaat het op in sldasm-formaat, dat normaal gesproken ook alle onderdelen in sldprt-formaat en alle subassemblages in sldasm-formaat opslaat.
Je neemt alles opnieuw op met de knop "opslaan"
U doet Bestand / Zoek naar referenties om te controleren of alles goed is gegaan, als u het bericht krijgt "U moet het bestand opslaan voordat u deze bewerking uitvoert. Wil je doorgaan?" zeg je Ja.
Normaal gesproken zou u toegang moeten hebben tot de knop "Ruimte openen" door met de rechtermuisknop te klikken.
Vriendelijke groeten
2 likes
taki
15 november 2018 om 06:53
9
Hallo
Ik heb de procedure van D.Roger gevolgd, maar ik zie het commando niet dat de kamer opent.
Ik heb een test gedaan met een asm-programma dat op solide is gemaakt, daar heb ik de open room-functie.
Ik voeg een step-bestand toe dat hetzelfde probleem heeft
Fijne dag...
wf322311_06.stp
d.roger
15 november 2018 om 07:36
10
Hallo
Alles werkt zoals het hoort met je bestand:
Probeer je instellingen te herstellen.
Vriendelijke groeten
Cyril_f
15 november 2018 om 08:12
11
Hallo
Ik denk dat het gebruik maakt van 3D Interconnect. Het gedrag met de stappen is niet hetzelfde uit het geheugen.
1 like
ludomai
15 november 2018 om 08:17
12
Hallo
Je moet je stappenbestand sluiten, dan volg je de volgende procedure:
- Hulpmiddelen ==> Opties ==> 3D-interconnect importeren en uitschakelen (zie bijgevoegde foto)
Vervolgens opent u het stappenbestand en kunt u met de rechtermuisknop klikken om uw onderdelen afzonderlijk te openen.
capture.png
taki
15 november 2018 om 08:22
13
Hallo
Ik heb weer een test gedaan, nou ja, geen commando om de kamer te openen
Hoe instellingen te herstellen
ludomai
15 november 2018 om 08:27
14
Als de procedure die ik je heb gegeven niet werkt, kun je me dan een screenshot sturen van je importopties?
d.roger
15 november 2018 om 08:38
15
Ter info, in SW2017 staat het vinkje "3D-interconnect inschakelen " niet op dezelfde plaats als op SW2018, zie HIER.
Op het taki-bestand is voor mij, met of zonder het vinkje "3D-interconnect activeren ", strikt hetzelfde, alles werkt normaal en ik heb toegang tot de knop "kamer openen " door met de rechtermuisknop te klikken.
Vriendelijke groeten
taki
15 november 2018 om 09:01
16
Bedankt ludo, door 3d Interconnect uit te vinken werkt het, ik kan de kamer openen en apart opslaan, eindelijk doen wat ik wil.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en een fijne dag verder