Stap Bestand

Ik heb Step-bestanden ontvangen die zijn gemaakt sinds een SLDW-versie die blijkbaar  recenter is dan de mijne, onmogelijk om de macro te openen, heb je een oplossing? 

Bij voorbaat dank

Yb 

Hallo

Kun je het anders formuleren?

Als je een STEP hebt ontvangen, hoeft er geen rekening meer te worden gehouden met de versie van SolidWorks. En als het een stap is, is er geen macro!

Wat is precies het probleem?

4 likes

Hallo

Normaal gesproken worden bij het openen van een STEP-bestand van SolidWorks direct de oppervlakken weergegeven:

http://www.solidworkstutorials.com/solidworks-step-file/

We kunnen aan het einde een importdiagnose stellen als alles niet goed is gegaan.

1 like

een STEP-bestand is een STEP-bestand

geen SW en geen Macro

zoals @ Benoit zegt

@+ ;-))

1 like

Het probleem is dat ik een heleboel STEP-bestanden heb, ik weet niet hoe ik ze moet openen,

maar met hangslot is er geen probleem, maar het is niet Step

Geloof ik

capotlarg.step

Voor mij gaat het de eerste keer open.

screenshot1370.jpg
2 likes

Hier is je bestandsafbeelding

u opent een lege pagina SW 

Je neemt je bestand met je muis

En je zet het op je lege pagina

wonder dat het vanzelf werkt

Als het probleem in het logboek staat

@+;-))

Zie bijgevoegd bestand SW 2012

capd9f1.sldprt
4 likes

Als je het probeert te openen door te dubbelklikken vanuit je verkenner, met de originele Windows-instellingen, werkt het niet. Je moet het openen vanuit SolidWorks, door op Open te drukken en het op te halen.

Anders kun je het van je verkenner naar het SolidWorks-venster slepen, daar wordt het geopend.

Laatste oplossing als u de STEP vanuit Windows Verkenner wilt openen, klikt u met de rechtermuisknop op het STEP-bestand, Openen met en kiest u voor SolidWorks.

2 likes

Als het een bestand is dat per e-mail is verzonden, werkt het niet altijd om het rechtstreeks per e-mail te openen.

U moet het eerst naar een map op uw pc kopiëren

3 likes

Ho cool de truc van slepen en neerzetten rechtstreeks in SDW. Je hebt me zojuist kostbare seconden bespaard @Benoit.LF en @Gt22

Anders is een andere oplossing die werkt, om door je "bestand, open" te gaan, naar de map te gaan, alle bestandstypen weer te geven en deze te selecteren (ah ja, ik zei toch dat mijn methode lang en vervelend was -_-" )

1 like

De sleepfunctie werkt voor de meeste software, CAD of niet.

1 like

@coin37coin de drag and drop is geldig voor de stap IGS en txt, maar ook wanneer je een schets maakt kun je een afbeelding direct slepen en direct doorgeven aan de overtrekfunctie. (in ieder geval voor een 24-bits afbeelding in Photoshop .psd) zonder door het invoegmenu te gaan enz ...

Dit is een manier die heel vaak wordt gebruikt op Mac en voor elke CAD-software, grafisch ontwerp enz

maar je moet weten dat het bestaat sinds XP voor Windows, maar vaak uitgeschakeld, vooral gewoon voor de verkenner met een slepen kopie of een druk op Shift die gelijk zou zijn aan slepen en plaatsen

http://www.commentcamarche.net/faq/6318-glisser-copier-ou-glisser-deplacer

2 likes

Hallo, probleem opgelost, hartelijk dank allemaal