STL-bestand kan niet worden gewijzigd

Hallo.

Op een STL-bestand dat ik wil wijzigen, vertelt Solidworks me: "Dit model heeft te veel oppervlakken. Probeer het te openen met de optie voor de grafische body".

Dat is wat ik doe. Het beeldje ziet er goed uit, maar het staat in STL Graph. Ik kan het helemaal niet veranderen.

Ik heb geprobeerd het op te slaan in SLDPRT, maar het blijft onveranderlijk.

Is er een manier om het aanpasbaar te maken, bijvoorbeeld door een gat in het kruis te boren?

Dank u allen.

Hallo 

Met Solidworks kun je afbeeldingen omzetten in vaste lichamen, maar er zijn voorwaarden en het is niet eenvoudig. De keuze van de methode is afhankelijk van de complexiteit van het model.

Kunnen we een beeld krijgen van de STL in kwestie? Of het stl-bestand zelf. Ik zou je kunnen vertellen welke oplossing je moet gebruiken.

Lees eerst de tutorial over het importeren van afbeeldingen

Dank je wel pijn.

Ik doe veel aan 3D-printen. Ook al is het 99% van het mechanische gedeelte, ik zou graag eenvoudige aanpassingen aan de miniatuur willen kunnen maken.

Ik bevestig bijvoorbeeld deze kat.

cat_t.stl

Als de aanpassingen bestaan uit alleen boren of het toevoegen van eenvoudige nokken, dan is er een directe oplossing. Het staat allemaal in het dossier. U moet minimaal versie 2018 hebben. Ik geloof dat latere versies meer geavanceerde functies hebben, maar ik weet het niet zeker.

Begin met het importeren van de stl door deze normaal te openen.

Doe dan zoals in de bijgevoegde afbeelding

screenshot_2.png

Volg dan de stappen in dit sw-bestand.

Het belangrijkste is om te begrijpen dat Booleaanse bewerkingen alleen mogelijk zijn als de twee lichamen van hetzelfde "type" zijn. Je kunt niet direct doorbreken. Je moet een vaste extrusie doorlopen door de fusie uit te vinken. Transformeer vervolgens de standaard vaste stof in een grafische vaste stof. Daarna is aftrekken of samenvoegen mogelijk.

cat_solide.sldprt
1 like

Dank je wel pijn. 

Helaas heb ik de 2014 Premium versie. Het is al meerdere keren voorgekomen dat ik functies nodig had die in deze versie ontbreken. Dit straft me enorm omdat ik elke week veel uren aan Solidworks besteed. 

Succes.

Hallo Viking

Heb je dit bericht gelezen?

hier

Probeer een volume-import uit te voeren

als kan passeren als je stap niet te verrot is

@+

Hallo.

Ja pijnlijk, ik heb de post gelezen. Maar ik kan geen  licentie krijgen om deze functie toe te voegen.

Ja, gt22 (nog steeds trouw aan de post voor zover ik kan zien) Ik heb het STL-bestand in volume geopend. Maar Solidworks vindt de vorm te complex. Het werkt met Fusion 360, maar deze software is een heel gedoe om te hanteren.