3D Machine Tool Bestanden

Hallo

Ik zal op zoek gaan naar een site waar je 3D-bewerkingsmachines (CNC-draaibanken) kunt vinden.

Dank u voor uw antwoorden

Hallo, bekijk het op www.grabcad.com

U vindt er wat u zoekt.

Vriendelijke groeten.

We zijn al eens op deze site geweest, maar we kunnen de binnenkant van de machine niet zien, omdat we 3D nodig hebben voor de NC Simul-software (bewerkingssimulatie).

Hallo

Zonder referentie wordt het moeilijk!

Kunt u uw dealer niet vragen om u het bestand te geven dat u nodig heeft?

De dealer rekent ons 4500 euro per machine.

'God!! 4500...

Als ik iets heb om zo naar te zoeken, ga ik naar Google en zet ik de referentie + "CAD-bestand" of "3D-bestand"

Heb je al gekeken op 3D Content Central?

Kunt u ons het model van uw NC geven?

We zijn op zoek naar het 3D bestand voor een Nakamura-Tome TW20.

Had je deze link gezien? Misschien is het iets goedkoper...

http://postprocessor.su/machine_models_eng.html

Heb je geprobeerd om een aanvraag te doen voor 3D live, zonder dat dit via de reseller gaat?

1 like

Inderdaad, voor deze prijs is het misschien gemakkelijker om de machine zelf te ontwerpen!

Of een uitdaging voorstellen op Lynkoa?

Of neem een stagiair aan...

Het hebben van het "karkas" van de machine is op de limiet mogelijk, maar als ik de binnenkant heb, denk ik dat het tijdverspilling is.

De fabrikant is niet van plan zijn levensonderhoud weg te geven of te verkopen.

Naar mijn mening moet je de onderdelen zelf opnieuw tekenen of in 3D scannen

1 like

Inderdaad, zoals Tomalam zegt, kan het voor deze prijs interessanter zijn om een metrologiebedrijf in te schakelen om een 3D-scan van de binnenkant van de machine te maken.

Als het alleen voor de rommel is, zou het genoeg moeten zijn

Hallo

Als student Werktuigbouwkunde gebruikte ik ook NC Simul, en de 3d van de machines die we gebruikten zijn gemaakt door de studenten van de IUT.

Het lijkt mij dat het alleen nodig is om het frame van de machine te hebben om een idee te hebben van de binnenruimte, evenals de positie van de verschillende elementen zoals de spil, de revolver, de klauwplaten, bankschroeven en  andere, het is niet nodig om de machine volledig te modelleren.

Het kan interessant zijn om een DUT-student aan deze modellering te laten werken, het ligt bijvoorbeeld grotendeels binnen hun bereik en daarnaast is het de stageperiode aan het einde van de DUT, misschien te zien door dichter bij een IUT-werktuigbouwkunde te komen. In twee en een halve maand stage en kan gemakkelijk een mooie modellering doen en zelfs tests om te controleren of alles goed is.

Fijne dag

3 likes

Ja, het is vooral het interieur dat telt, met de gereedschapsrevolver(en), de spindels, de verschillende assen en vooral de slagen van de machine, want dan plaatsen we de 3D van de gereedschapshouders en gereedschappen, we plaatsen het programma in de software en het ziet de fouten in het programma of de interferenties en botsingen.