Hallo
Bijgevoegd is een sw 2020-bestand van een uitlaatpijp, mijn probleem is in Pronest - plasmasnijsoftware - wanneer ik alle uitgevouwen -dxf- in deze software breng, is het lang en genereert het een cnc te zware 500 kb,????
Kan iemand mij meer vertellen, zijn de uitgevouwen te dun? Ik heb de instellingen op mini gezet!!
Hoogachtend, Pierre
pot_v7_a.sldprt
Hallo
Ik denk dat je dxf zwaar is omdat de randen van de uitgevouwen oppervlakken splines zijn, die wanneer ze worden omgezet in DXF worden polylijnen met honderden segmenten,
Om het probleem op te lossen zijn er twee opties:
Op de eenvoudigste manier moet uw snijsoftware splines accepteren. In dit geval moet u uw DXF's genereren op basis van een tekening om conversie naar poly-lingen te voorkomen.
De andere, meer vervelende maar die elke keer werkt, is om alle contouren van je ontwikkelde in raaklijnen te traceren.
1 like
Voor de goede orde, ik heb al veel grotere nesten gemaakt dan deze, tjs met sw stroomopwaarts en pronest zonder specifieke souçi!!
pn04singleheadnestdetail.pdf
Dank je wel Pierre S
In de sw-instellingen opslaan als dxf vroeg ik dat de splines blijven splines.... Ik kijk naar wat je me vertelt over het plan,
Domme vraag: de tekening, ech 1??
Ik kan er niet uit, ik ken de tekening helemaal niet, hoe ik de ontvouwingen moet laten verschijnen, ????
kun je gewoon een tekenbestand maken met het bestand dat ik in het 1e bericht heb gezet?
Er zijn veel oppervlakken en met " shitty " oriëntaties die de ontvouwing volgen, wat onvermijdelijk is.
Om zo efficiënt mogelijk te zijn, moet u weten of uw dossier later wordt gewijzigd of dat het definitief is?
1 like
Laten we voorlopig eens kijken naar de definitieve
Bedankt
Hallo
Normaal gesproken zou er in de snijsoftware een gladstrijkfunctie moeten zijn om deze problemen op te lossen.
1 like
Hallo ac Cobra 427
In Pronest is er inderdaad een gladstrijkfunctie, ik zal deze optie onderzoeken en u op de hoogte houden
Bedankt
1 like
Hallo
Bijgevoegd is de vijl met 3 vlakken teruggeplaatst op het voorste vlak bijvoorbeeld,
1: Ik maak een schets op een van de vlakken die afgevlakt zijn of ik kopieer de omtrek van het vlak,
2: Ik kopieer de schets (CRTL C)
3: Ik laat de schets achter zonder deze te valideren (omdat hij niet meer bruikbaar is)
4: Ik maak een schets op het gezichtsvlak of ik lijm de omtrek
5: Ik maak van de gelegenheid gebruik om een tekst in de omtrek toe te voegen met de letter of het cijfer dat overeenkomt met het oppervlak dat is afgevlakt
6: Ik maak een blok om alles aan te kunnen zoals ik wil,
7: Ik verberg het oppervlak dat in stap 1 is gebruikt (om het niet per ongeluk opnieuw te doen)
8: Ik herhaal stap 1 t/m 3 met een ander oppervlak,
9: Ik bewerk de schets op het voorvlak en ik lijm de nieuwe omtrek enzovoort,
Vriendelijke groeten
pot_v7_a.sldprt
1 like
Dank je wel Pierre
Ik zal ernaar kijken en je op de hoogte houden
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Ter info, het gladstrijken in Pronest werkt tot een bepaald punt, d.w.z. het kan de onderdelen vervormen, vooral voor gebogen vormen, dus delicaat te gebruiken, maar het maakt het bestand lichter, 1e punt.
2e punt, de conversie naar DXF met SW, er bestaan veel DXF-versies, maar inderdaad wat de spline-curves betreft, deze worden in de 2 optionele gevallen omgezet in aantallen kleine segmenten - splines blijven splines of splines in polylines -
Samenvattend dus, en voorlopig ga ik doen wat Pierre S mij in zijn laatste bericht heeft geadviseerd
Bedankt
Hoogachtend, Pierre
conversion_spline_sw_en_dxf.pdf