Ik wist niet hoe ik de titels van mijn vraag moest noemen. ^^
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de ene bestandsstijl van een onderdeel te vervangen door een andere.
Laat het me uitleggen:
Ik heb een collega die onderdelen heeft gemaakt op een bepaald type onderdeelbestanden (bijna origineel voor solidworks), er zit geen bestandseigenschap in (massa, verwerking...).
Persoonlijk werk ik anders als ik ontwerp, en haal ik alle informatie over mijn onderdelen in mijn cartridge op via de bestandseigenschappen.
Vandaar mijn vraag, is het mogelijk om het zo te maken dat wanneer ik zijn onderdelen open, het mijn onderdelen bestand modellen met zijn 3D....
zodat ik niet alles handmatig hoef te herschrijven?
Er is een eenvoudige manier om dat te doen. 1. Maak een nieuw onderdeel met een nieuw sjabloon. 2. Isert uw oude onderdeel (invoeg->deel menu) 3. Kies ervoor om alle entiteiten over te dragen en kies de optie "Link naar origineel onderdeel verbreken". 4. klik op OK 5. Verwijder de map uit de boomstructuur. Dat is alles. Je hebt een oud onderdeel op een nieuw sjabloon.
In de mycad tools zou ik Batchproperties meer hebben gebruikt om de eigenschappen van een onderdeel of assemblage te kopiëren naar een hele map (degene waar je de eigenschappen wilt toevoegen)
Nog een laatste vraag over dit onderwerp, is er een bestand dat de functionaliteit van alle programma's waaruit de MYCADTOOL-installatie bestaat, samenvat?
Ja, trouwens, het gebruik is geblokkeerd, zelfs als je het hebt geïnstalleerd, zou je de myCADtools 2016-add-in niet moeten zien verschijnen in SolidWorks 2014, dit wordt verklaard door het feit dat SW 2016-API's in sommige tools kunnen worden gebruikt, deze API's bestonden niet noodzakelijkerwijs in 2014.
myCADtoolbar is gewoon de werkbalk die alle myCADtools-tools bevat die je hebt wanneer je de myCADtools-invoegtoepassing in SolidWorks controleert.
CustomToolbar is een andere invoegtoepassing die tegelijkertijd met myCADtools wordt geïnstalleerd en waarmee u een SOLIDWORKS-werkbalk kunt maken die alles kan bevatten (een applicatie, een Word-bestand, een PDF-procedure...) U kunt de zichtbaarheid aanpassen (bijvoorbeeld: pictogram zichtbaar in plan, maar niet in kamer en asm)
Daarnaast kun je met CustomToolbar applicaties starten via SolidWorks-evenementen, je wilt bijvoorbeeld SmartProperties of de Windows-rekenmachine starten bij het maken van een onderdeel, nou je hebt CustomToolbar nodig om het in te stellen.