De draad van de het boren hulpdraad

Hallo

Rond SW2015 was er een hulpprogramma waarmee u de standaarden en schroefdraad van de boorassistent kon beheren. Ik was dus in staat om exotische draden toe te voegen die specifiek zijn voor velden die niet minder vertrouwelijk zijn, maar die voor mij zeer nuttig waren. Dit hulpprogramma, een beetje verborgen, stond in de lijst die werd voorgesteld met de Windows-toets op het tabblad Solidworks, naast Edrawing en andere Verkenner. Op een gele achtergrond werden kleine vlaggen weergegeven die de landen van de normen symboliseerden, door erop te klikken werd vervolgens de lijst met voorgestelde draden geopend in de vorm van een grote tabel die vervolgens eenvoudig werd uitgebreid met de gewenste nieuwe draad. Dit zorgde ervoor dat deze nieuwkomer in de buurt op de lijst met schroefdraad stond die door de boorassistent werd aangeboden. Het was handig en snel, misschien te veel.

Weet iemand van jullie waar het is onder SW2019 of als een andere procedure het vanaf nu vervangt?

Met al mijn dank.

Steen

Hallo Pierre,

kijk naar rechts in de ontwerpbibliotheek, en dan helemaal linksboven is er een schroef om Toolbox te configureren. Als dat is wat je zoekt?

configuration_toolbox.jpg
2 likes

Goedenavond AC Cobra 427,

Bedankt, het lijkt inderdaad op wat ik had met SW2015. Aan de andere kant ben ik verrast omdat  ik altijd tevreden ben geweest met de standaardversie van SW die tegenwoordig geen Toolbox bevat. Misschien is het sinds 2015 uit deze versie geëxtraheerd.

Goedenacht