Buitendraad

Hallo

Ik wil graag een uitwendige draad M10 maken, niet 1.5 op de bijgevoegde

Ik heb al een as  Ø10 (nominale Ø van de draad) geschetst

Welke functie moet worden gebruikt om een duidelijke draad op de tekening te hebben?

Bedankt

axe_539191.sldprt

Hallo

Hier is een tutorial om te leren hoe je een thread op Solidworks kunt maken:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/formations/creer-un-filetage-sur-solidworks.html

Selecteer de cirkelrand, invoeging, annotatie, draadweergave, geef de diameter van de draadbodems (in uw geval 8,5) en de draadlengte

3 likes

Hallo

Ik ken Solidworks niet, maar onder Inventor is er een functie om een draad te symboliseren. Ik denk dat Soliworks dezelfde functie zou moeten hebben.

Hiermee kunt u het draadsnijden visualiseren en in de tekening laten verschijnen.

anders is er altijd de mogelijkheid om een zeshoek te maken met materiaalverwijdering om het echter te maken, ik heb al plezier gehad met dit soort dingen voor houtdraadschroeven of schroeven, maar het verzwaart de onderdelen en brengt niets meer met zich mee.

Kijk hier, ik denk dat je zult kunnen vinden wat je zoekt:

http://www.forum-cao.fr/viewtopic.php?f=5&t=364

Vriendelijke groeten

Franck

Dank je wel Tomalam

Ik heb deze video al op youtube gezien, maar ik vraag me af of er een directe functie is waarmee je gewoon de gegevens van zo'n thread invoert en op!! De draad is klaar!

Hallo

Vergeet niet om na het gebruik van het antwoord van fthomas de optie "Gearceerde filterweergaven" aan te vinken door met de rechtermuisknop op "Annotaties" in de FeatureManager te klikken om uw thread te openen.

Vriendelijke groeten

repr_filetage.jpg
2 likes

Om te reageren op het andere bericht:

De beste methode is zeker @fthomas (lichter en mogelijk om de basis SW-functies te gebruiken).

Als de thread niet verschijnt met de @fthomas oplossing, moet u eerst proberen om met de rechtermuisknop te klikken op "Tonen" in de Feature Manager (linkerdeelvenster) op de threadrepresentatiefunctie (deze bevindt zich net onder de functie die de as heeft gemaakt).

Als dat nog niet genoeg is, ga dan naar Weergave en zorg ervoor dat de optie "Alle annotaties" is aangevinkt om zichtbaar te zijn.

Hallo

Soms moet je ook de weergave in de tekening selecteren

En aan de linkerkant van het scherm controleer Hoge kwaliteit.

(Als het helpt)

representation_filetage_dans_mise_en_plan.pdf
1 like

Is je vraag hiermee beantwoord?

Zo ja, sluit deze dan. Zo niet, vertel ons dan wat je mist.

Fijne dag