Gasdraad op plan

Hallo

Ik probeer op het plan van een onderdeel de afmeting van de gasdraad aan te geven.

Ik moet erop wijzen dat ik in de 3D de functie "boorassistent" heb gebruikt en de ISO-norm heb gekozen, type "getapt gat voor rechte buizen", maat "G3/8".

Maar op de kaart is het "M16.66" die verschijnt als ik dit oneven neem. Hoe zorg ik ervoor dat "G3/8" automatisch verschijnt?

Voorlopig vervang ik in de beheerder, maar als ik deze diameter in de 3D verander zal het plan niet automatisch volgen, wat een bron van fouten is.

Vriendelijke groeten

Gabriel

1 like

Probeer het dimensioneringsgereedschap "Symbool voor boren"

1 like

Hallo

U moet Symbool voor boren selecteren in plaats van Profiel voor hulp bij boren

objet_du_modele.jpg
3 likes

als ik me niet vergis, is er geen, je moet het beoordelen op je 3D en de referenties koppelen

@+ ;-)

Hallo

Klik met de rechtermuisknop op de draadweergave en het invoegsymbool.

Het werkt zonder probleem.

Tot ziens.

capture.png
2 likes

Geen manier om de draad te beoordelen met "Symboel van boren" (ik heb het net geprobeerd).

Aan de andere kant geeft de hulp van SW dit:

1. Als u een boorsymbool bevestigt aan een ANSI-tapgat in inches en de gebruikte tekeneenheden in millimeters zijn, worden de gatdiameter en boordiepte weergegeven in mm. De draadbeschrijving behoudt de ANSI-aanduiding in inches. U kunt de threadbeschrijving vervangen door andere variabelen in het dialoogvenster Symboolvariabelen.

Het is misschien het begin van de track, maar ik denk dat het allemaal om de opties gaat.

In de bijgevoegde schermafbeelding heb ik de opties omcirkeld die mij in twijfel lijken te trekken.

Ik kom terug als ik de oplossing kan vinden.

capture.jpg

Dank u voor uw antwoord.

Aan de andere kant kan ik het niet op een sectie gebruiken, hoewel het heel goed werkt op een eenvoudige weergave.

Ik probeerde "vals te spelen" door "<hw-threaddesc>" te kopiëren in een van de afmetingen van het gat, maar zonder succes.

Ik kende de functie "symbool invoegen" niet, dat is wat ik nodig heb.

Dank u voor uw hulp.

https://imagizer.imageshack.us/v2/240x186q90/c/716/3z31.png

Dimensioneringstool/Primaire waarde vervangen/Dimensietekst Schrijven 3/4 Afmeting sluiten De afmeting van 3/4 staat op de plattegrond Zie bijgevoegde afbeelding

@+ ;-)

@gt22

Het grote nadeel van deze methode is dat als je de grootte van het getapte gat in de 3D verandert, je tekening niet volgt en er een grote kans op fouten is...

Hoi @ benoit

De 3/4 is in feite een Engelse stap, waarom zou je de ISO-norm behouden en het niet via de Engelse morme doen voor dit soort tikken?

Waarom ik deze optie heb gekozen om de beoordeling in mijn voorbeeld te hernoemen

omdat het in metriek is voor de offertes

@+ ;-)

Bedankt voor al deze antwoorden, de 3 oplossingen werken: 

- Klik met de rechtermuisknop op de draadweergave en het invoegsymbool.

- Probeer de offertetool "Symbool voor boren"

- U moet Symbool selecteren voor boren in plaats van Profiel voor hulp bij het boren