Ik probeer op het plan van een onderdeel de afmeting van de gasdraad aan te geven.
Ik moet erop wijzen dat ik in de 3D de functie "boorassistent" heb gebruikt en de ISO-norm heb gekozen, type "getapt gat voor rechte buizen", maat "G3/8".
Maar op de kaart is het "M16.66" die verschijnt als ik dit oneven neem. Hoe zorg ik ervoor dat "G3/8" automatisch verschijnt?
Voorlopig vervang ik in de beheerder, maar als ik deze diameter in de 3D verander zal het plan niet automatisch volgen, wat een bron van fouten is.
Geen manier om de draad te beoordelen met "Symboel van boren" (ik heb het net geprobeerd).
Aan de andere kant geeft de hulp van SW dit:
Als u een boorsymbool bevestigt aan een ANSI-tapgat in inches en de gebruikte tekeneenheden in millimeters zijn, worden de gatdiameter en boordiepte weergegeven in mm. De draadbeschrijving behoudt de ANSI-aanduiding in inches. U kunt de threadbeschrijving vervangen door andere variabelen in het dialoogvenster Symboolvariabelen.
Het is misschien het begin van de track, maar ik denk dat het allemaal om de opties gaat.
In de bijgevoegde schermafbeelding heb ik de opties omcirkeld die mij in twijfel lijken te trekken.
Dimensioneringstool/Primaire waarde vervangen/Dimensietekst Schrijven 3/4 Afmeting sluiten De afmeting van 3/4 staat op de plattegrond Zie bijgevoegde afbeelding
Het grote nadeel van deze methode is dat als je de grootte van het getapte gat in de 3D verandert, je tekening niet volgt en er een grote kans op fouten is...