M5 naar M3 schroefdraad

Hallo

Ik stap een beetje af van CAD, maar ik heb hulp nodig!

Ik heb een onderdeel dat momenteel geboord is, afgetapt in M5. Ik heb echter boren-tappen nodig in... M3.

Ik ben op zoek naar een oplossing om deze draad te "transformeren", maar ik geef toe dat lkuttering een beetje. Ik ken de draden, maar de "Helicoil" -draad komt niet overeen met een klassieke M5.

Als je een back-upoplossing hebt, ben ik er helemaal voor.

Bedankt en een fijne dag verder

Hallo

Een oplossing zonder finesse is om naar een grotere  diameter te boren (10mm bijvoorbeeld) en een strak gemonteerde ronde schroefdraad weer op de juiste diameter terug te brengen!

2 likes

Hallo

Kun je een screenshot van het gat maken om de omgeving van het gat te zien?

Bedankt

Ja, natuurlijk, Tomalan.

Ze zijn, in de afbeelding, in M3.

Lucas, is hij inderdaad een sokution:)  Maar als er iets "eenvoudigers" is, zou het bij mij passen!

zoals het zou ik zeggen een M5 draadstang waarin M3 draad tikt (maar het zal waarschijnlijk eindigen) een druppel of twee van schroefdraadborgmiddelen.

1 like

Je moet de omgeving zien....

Een idee (weliswaar een beetje barbaars!!), je boort op Ø6,5 en je last een M3 zeskantmoer.

1 like

Er is misschien een mogelijkheid om de 3 gaten in M3 opnieuw te doen met een kleine offset ten opzichte van die in M5 die al zijn gedaan en op dezelfde manier het onderdeel te corrigeren dat erop wordt gemonteerd (of niet als de oriëntatie van het onderdeel er niet toe doet)?

2 likes

Bedankt, dus in ieder geval moet je terug naar de "MacGiver" box:)

Om het een beetje beter te begrijpen, het is een draagbaar bindonderdeel voor elektromachines. Het erelate de buis die dient als omhulsel voor de roterende kop. Het is een beetje vaag, maar om samen te vatten, de belangrijkste functie is om 2 elementen met elkaar te verbinden zonder hoge mechanische belasting.

@David: het onderdeel dat erop past is al gemaakt :( En het is ovaal...

Anders boor je op 6 dan herlaad je soldeer erin en boor je M3 weer

Pas het onderdeel aan dat hierop wordt gemonteerd om de M5-schroeven te plaatsen!

(stuur indien mogelijk een zeefdruk van dit onderdeel mee)

Hallo

Ik ben het eens met David over de realisatie van andere M3 threads.

Anders heb je de mogelijkheid om het onderdeel dat erop past opnieuw te boren tot een diameter voor M5.

S.B

Hallo, ik krijg vaak dit soort domheid, dus ik gebruik inzetstukken, na een beetje kameren, en gekrompen met de tang.

de moer is goed, maar als je een M3-moer hebt gelast, vervormt hij deze en het resultaat is helemaal niet geweldig.

Geboord, groter, tik op een M10-schroef en ga terug naar M3, het is geweldig op een vlak stuk... sorry dat je in de M bent.... E @Jose

De inzetstukken waar ik het over heb zijn onderdelen die worden gebruikt voor plastic in het algemeen, met het dure onderste deel

Nee, maar ik denk dat de oplossing van het laden in lassen en opnieuw boren best :) kan zijn

Ik heb 2 uur naar de inlegvellen op het net gekeken en ik heb niet gevonden wat ik zocht. Alleen M4 schroefdraad die gericht zijn op M6, maar niet M3!!

1 like

Zie deze link

https://quebec.westburne.ca/quincailleries/hoffman/qbik/q-bik-brass-inserts-m5-m3/product/HOFQBIK

Q-BIK MESSING INZETSTUKKEN, M5/ M3

• Artikelcode: 

HOFQBIK
  • Mfr-code 

QBIK

HOFF; QBIK; 39121300; HOFFMAN TECHNIEK; BEHUIZING INVOEGSET; 0.5000; POND; PK; 1.00; EA; M5 ZELFTAPPENDE MESSING INZETSTUK MET M3 INWENDIGE DRAADSNEDE; QLINE[R] NEMA 4X POLYCARBONAAT/ABS BEHUIZING

•  

@+ ;-)) 
2 likes

@gt, als je me dezelfde zonder kop vindt, verklaar ik je tot een genie van het net!

dus ik gebruik dit 

http://eshop-simaf.com/fr/insert-a-visser/27-insert-a-visser-laiton-m3-x-5-tarinsert-quantite-sachet-100.html

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/MATERIALY-DO-BUDOWY-MODELI/78-Akcesoria/Sruby-podkladki-nakretki-nity/Gwintowany-insert-M3-4-szt.html

http://www.directindustry.fr/prod/kerb-konus/inserts-filetes-metal-5001-439163.html

3 likes

Dank je wel Gerald! De "KERB KONUS" zijn perfect :)

Ik zal in staat zijn om het allemaal op te lossen!

1 like

Graag gedaan @ jose, Een 10 jaar ervaring na verkoop brengt een heleboel trucs en hacks om zo snel en schoon mogelijk te gaan;)

3 likes

Persoonlijk, als we een dergelijk probleem op het werk hebben, vullen we lassen in en boren we vervolgens opnieuw met de juiste diameter.