Ik stap een beetje af van CAD, maar ik heb hulp nodig!
Ik heb een onderdeel dat momenteel geboord is, afgetapt in M5. Ik heb echter boren-tappen nodig in... M3.
Ik ben op zoek naar een oplossing om deze draad te "transformeren", maar ik geef toe dat lkuttering een beetje. Ik ken de draden, maar de "Helicoil" -draad komt niet overeen met een klassieke M5.
Als je een back-upoplossing hebt, ben ik er helemaal voor.
Een oplossing zonder finesse is om naar een grotere diameter te boren (10mm bijvoorbeeld) en een strak gemonteerde ronde schroefdraad weer op de juiste diameter terug te brengen!
zoals het zou ik zeggen een M5 draadstang waarin M3 draad tikt (maar het zal waarschijnlijk eindigen) een druppel of twee van schroefdraadborgmiddelen.
Er is misschien een mogelijkheid om de 3 gaten in M3 opnieuw te doen met een kleine offset ten opzichte van die in M5 die al zijn gedaan en op dezelfde manier het onderdeel te corrigeren dat erop wordt gemonteerd (of niet als de oriëntatie van het onderdeel er niet toe doet)?
Bedankt, dus in ieder geval moet je terug naar de "MacGiver" box:)
Om het een beetje beter te begrijpen, het is een draagbaar bindonderdeel voor elektromachines. Het erelate de buis die dient als omhulsel voor de roterende kop. Het is een beetje vaag, maar om samen te vatten, de belangrijkste functie is om 2 elementen met elkaar te verbinden zonder hoge mechanische belasting.
Nee, maar ik denk dat de oplossing van het laden in lassen en opnieuw boren best :) kan zijn
Ik heb 2 uur naar de inlegvellen op het net gekeken en ik heb niet gevonden wat ik zocht. Alleen M4 schroefdraad die gericht zijn op M6, maar niet M3!!