Ronde draad

Hallo

Gebruikt u het gereedschap Draad http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/r_thread_propertymanager.htm

mijn zorg is het volgende, ik zou graag een rond profiel van het type NF F 00-032 willen toevoegen, maar het lijkt er geen rekening mee te willen houden omdat de twee profielen elkaar moeten overlappen, heb je het ooit geprobeerd?

Vriendelijke groeten

Kun je je .sldlfp-bestand opsturen om te controleren of je de referenties en afmetingen correct hebt ingevuld?

PS: Ik heb getest met een van de bestaande bestanden (Métric Die) en het werkt goed. Heb je een referentiepunt ingesteld? Heeft u uw profiel met succes geplaatst in: C:\ProgramData\SolidWorks\SOLIDWORKS 2016\Thread Profiles?

2 likes

Hallo, heb je geprobeerd vals te spelen door kansen zoals 4.999 voor 5 te zetten???

Hierdoor kun je soms een tangens behouden zonder dat Solid een fout maakt.

Vriendelijke groeten

4 likes

Yves.T : Ik begon helemaal opnieuw om mijn profiel te genereren, dus in het begin ontbrak de schetsregel voor de stap, maar hij praatte niet met me over een schetspunt :/

G. het is een alternatief, maar ik ben de eerste om te schreeuwen als we hacks als deze doen :/

Ik ben de tweede die schreeuwt, maar met Solidworks zonder hacken verspillen we helaas veel tijd...

Vriendelijke groeten

3 likes

Yves.T na het controleren van mijn schets heb ik alles wat ik nodig heb de schets lijn het punt, maar hij wilde niet, dus ik deed de methoden van G. zie afbeelding hieronder waar Pj Ik stopte mijn profiel 0,01 mm voor de afwerking en de TADA zijn werken :/

Dus ik ga een ondersteuningsverzoek openen voor een echte cheat-vrije oplossing ^^

filet_rond.png
3 likes

Ik heb het gisteravond getest en kwam tot dezelfde conclusie.

1 like

In sommige gevallen van verwijdering door schets, voeg ik een volume toe aan de schets, voor raakproblemen, of andere...

Om te proberen?

In vergelijking met de schets, zet je gewoon de verticale lijn aan de linkerkant in gestippeld,

Reset de afmetingen zonder inkepingen naar .999999

en om een rechthoek  te maken (1 H-lijn verschoven met 0,2 en 2 verticalen) om de schets te sluiten

1 like

olivier42 Ik zie het idee dat ik zijn :) Het is me inderdaad al overkomen om dit te moeten doen :/

EDIT: helaas werkt het in dit geval niet :/

filetage_rond.png