Solidworks Thread 2016 - Waar zijn de GAS-threads?

Hoi allemaal

Ik moet een draad vertegenwoordigen.
Ik zal je tegenhouden, natuurlijk weet ik hoe ik een draad moet maken door geveegd materiaal te verwijderen (volgens een coube, spiraalvormige schets).

Maar aangezien er in de SolidWorks 2016-versie een functie voor het snel maken van threads is, zou ik graag willen weten wat de aanduiding of specificatie is.
Bij voorbaat dank

filetage_solidworks_2016.jpg

Hallo

Over het algemeen wordt het niet aanbevolen om draden in 3D weer te geven, en bovendien lijkt het erop dat ze de gasdraden zijn vergeten in de nieuwe 2016-functie!

Dus een thread representatie, zoals eerder zou moeten werken:

Invoegen> Annotatie> Draadweergave (of met de hand met een scan).

2 likes

In ieder geval bedankt, maar in de boorhulpfunctie is er een automatische weergave bij het maken van een gat + draad, namelijk: invoegen > annotatie > draadweergave.

Maar toch bedankt.

1 like

Ah, ik dacht dat het een draad aan een boom was.

Voor een kraan, ja de basisfunctie werkt heel goed!

1 like

Of het nu gaat om draadsnijden of tappen, de nieuwe functie doet beide. =)

Wanneer kijken we naar de nieuwe functie, dan hebben we de INCH-standaarden.
Maar het is onbegrijpelijk

filetage_solidworks_2016_-_type.jpg
1 like

Ja, ik weet dat de nieuwe functie de 2 doet, ik specificeerde dat voor een gasdraad, wat de nieuwe functie niet doet, het kan worden gedaan op een as alleen met een draadweergave, en niet met de boorwizard:)

Voor de inches is er hier de conversie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread_Standard#Designation

Maar probeer niet in conversies te komen!

1 like

Zorg ervoor dat u UNC- en UNF-draden/tappen niet verwart met GAS-draden /tappen.

Eén inch (UNC of UNF) is gelijk aan 25.4 mm, terwijl één GAS-inch gelijk is aan 33.25 mm

In de SW2015-versie kunnen de GAS-schroefdraad worden geïmplementeerd met de functie "boorhulp" (zie bijgevoegd bestand).

Om een thread te maken, moet je "Invoegen > annotatie > threadweergave" doorlopen, zoals hierboven vermeld.

Als ze de GAZ-threads in de 2016-versie zijn vergeten, is dat jammer. Ik gebruik ze regelmatig.

gaz.png
2 likes

Hallo Phillip. B,

Van wat je zegt, is het waar, ik gebruik dezelfde functie voor gasdraden. (perfect voor mijn plannen)
Waar ik het over heb is de grafische weergave van een thread of thread voor mijn gegevensbladen.
Mijn vraag was of er de GAS-draad / draad in de draadfunctie van solidworks 2016 zat?!
Maar ik zie dat die er niet is.
Zie JPG hieronder.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen.
Fijne dag

explication.png
1 like

@PhilippeB : Gasdraden zijn nog steeds aanwezig in de boorwizard en boorvoorstellingen in 2016, het is alleen in 3D-draden dat ze niet aanwezig zijn.

Ik weet niet of het een vergissing is, ik denk dat het nogal nuttig zal zijn voor degenen die bijvoorbeeld schroefdraad voor de fles moeten modelleren, ze hebben speciaal voor dit type garen een standaard opgesteld (sp4xx fles)

A+

Mick

1 like

Hallo

De nieuwe draadfunctie is voornamelijk gemaakt om een echte weergave van de draad te hebben, voor 3D-printen, flesgaren of zoals in uw geval instructies.

Deze functie is gebaseerd op een volledig aanpasbare 2D-profielbibliotheek (wat betreft profielen), dus ik kan je alleen maar adviseren om je persoonlijke profielen aan te maken met behulp van de bestaande.

In de opties voor bestandslocaties vindt u het pad naar de basisprofielen, kopieert u ze naar een eigen map en voegt u uw profielen opnieuw toe, waarna u ze in de opties weer in de bestandslocaties declareert.

@+

2 likes

de toonhoogte van het gas is hetzelfde als een WHILTWORTH-toonhoogte

dus  van Engelse standaard, zie de gereedschapskisten, in het Engels

Zie bijlage

Zie deze link

https://books.google.fr/books?id=cUtjCwAAQBAJ&pg=SL9-PA5&lpg=SL9-PA5&dq=Whitworth+solidworks+2016&source=bl&ots=_8x6o1iJFc&sig=QIAZjnxnBbTznf3WgS1fUqWo1gQ&hl=fr&sa=X&ved=0ahUKEwiByo-2gtfLAhVFXRoKHQQmDsYQ6AEIggEwBw#v=onepage&q=Whitworth%20solidworks%202016&f=false

https://fr.wikipedia.org/wiki/Filetage_gaz

@+ ;-)

1 like

[SolidWorks] Draadfunctie in solidworks

Hallo allemaal,

Vandaag nodig ik je uit om een nieuwe functie voor 2016 te ontdekken, de functie "threading" .

In de 2015 en eerdere versies van SolidWorks is de weergave van draden in 3D een eenvoudige textuur, om de eenvoudige reden dat het weergeven van deze bewerking veel te veel bronnen zou verbruiken.

In SolidWorks heeft het aantal slagen namelijk een grote invloed op de reconstructietijd. Het is daarom vaak aan te raden om deze draden niet in 3D weer te geven.

U kunt, als u dat wilt, dankzij de nieuwigheid van 2016, draden in volume weergeven, maar spaarzaam worden gebruikt omdat het de grootte en reconstructietijd van het bestand vergroot. 

Deze functie is te vinden in het tabblad van de boorwizard. 

De functie is alleen van toepassing op cilinders en biedt u de mogelijkheid om schroefdraad of tappen te maken.

Het is mogelijk om de draad of draad standaard  af te knippen, de richting en het type eindtoestand in te stellen.

Hier zijn enkele resultaten: 

Veel plezier met ontwerpen en tot ziens op LeGuide3D.