Filetages et taraudages

Momenteel werk ik aan projecten op het gebied van olie en gas

Ik heb wat problemen met de draden en draden volgens de NPT-, UN-, UNF- en Tapered Gas-normen.

Hoewel het op alle continenten wordt gebruikt, kan ik in SolidWorks geen enkele mogelijkheid vinden waarmee ik deze draden/tikken kan weergeven.

Ik heb zelfs op de Engelstalige forums gekeken, maar niets...

Ik ben daarom op zoek naar feedback van andere gebruikers, meningen en adviezen, over SolidWorks maar ook over andere CAD-software.

Hoe geef je dit soort draden/kranen weer?

Bedankt allemaal voor jullie hulp en feedback.

Lodewijk

2 likes

Hallo Louis,

Bent u op zoek naar een bijzondere grafische weergave of liever een annotatie die overeenkomt met de door u genoemde normen?

Mickaël

2 likes

Hallo

Om te beginnen nodig ik je uit om te kijken naar de (gratis) bibliotheken van onze partner TracePart

Gebruik de zoekfunctie om te vinden wat je zoekt, hier heb ik bijvoorbeeld gezocht op de term NPT (Briggs)

http://www.lynkoa.com/recherche/npt

Dan zou het misschien goed zijn om een van de componenten te downloaden, te zien hoe het is ontworpen op draadniveau.

Het tekenen van het onderdeel zal zeker goede indicaties geven...

Ik denk dat we niet moeten proberen om absoluut een grafische weergave te maken, maar meer een indicatie door middel van annotaties.

Tot uw beschikking om dit interessante probleem te bespreken.

2 likes

Inderdaad, de grafische weergave van een draad voegt niets toe aan het ontwerp. Beoordeling daarentegen is belangrijk.

Bastien

Hallo

Ik ben het eens Bastien en Mickael, de weergave van de draad zelf voegt over het algemeen niet veel toe aan de tekening, aan de andere kant is de annotatie erg belangrijk.

Van mijn kant maak ik een normale draad en verander ik de annotatie. Ja, het is niet de beste, maar het verlicht het trekken van de netten, en de annotatie spreekt voor zich...

Fijne dag en veel succes

Hallo allemaal,

Dank u voor uw antwoorden.

Dus ja, voor mij is het inderdaad een kwestie van een annotatie hebben die overeenkomt met de geciteerde normen.

Maar wat ik wil vermijden, is de annotaties handmatig aanraken.

Kortom, alle ideeën voor optimalisatie om tijd te besparen zijn welkom.

Hallo Louis,

Om te voorkomen dat u de annotatie voor elk van uw gaten handmatig opnieuw moet typen, moet u de tool gebruiken: Toolbox-instellingen. (Start, Programma's, SolidWorks, SolidWorks Tools)

Zodra de tool start, heeft u de mogelijkheid om een norm te kopiëren door bijvoorbeeld op de ISO-norm te klikken, zodra de norm is afgeleid van een nieuwe norm, heeft u de mogelijkheid om deze te wijzigen.

Mickaël

2 likes

Dank je wel Mickael,

Ik ging kijken, ik wist er niets van. Ik kan me niet eens herinneren dat ik dit tijdens de training heb gezien :-(

Ik ga naar deze toolbox-parameters kijken om te zien wat ik eruit kan halen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval

Ik vond het moeilijk om het te vinden, maar probeer dit

Invoeging, notitie, draadweergave. Je kiest de cirkel, de standaard, de stap, de draadlengte.

Als u de netten wilt zien zonder de pc te vertragen:

optie, documenteigenschappen, omloop, selectievakje: gearceerde filterweergaven, OK

naast de tekening maar de fijne lijn, de punt van het boren, de 3/4 van een cirkel voor de gaten,

En de annotaties schrijven allemaal in 1 klik

net.sldprt

Hallo

Een andere mogelijkheid is om een eigen standaard te maken met persoonlijk boren en tappen

Ik deed het om gas tappen te doen op SW 2007

Nu met de boorwizard kunt u de functie in het midden aanpassen

Denis