Bevestiging in HDPE

Hoi allemaal 

Ik ben op zoek naar een artikel (+CAD indien mogelijk) over de bevestiging in een HDPE-bak op een eenvoudige mechanisch gelaste structuur in vierkante buis via vouwen.

Inzetstuk, mof, deuvel of andere die bevestiging mogelijk maakt in de dikte van een PEHD500 plaat (of zelfs 1000) zonder door het materiaal te gaan.

Ik ben op zoek naar RVS (bij voorkeur 316L) voor de agrosector.

Heeft iemand een merk of referentie voor dit soort producten?

Bedankt voor je onschatbare hulp.

Hallo @MEPconcept

De literatuur over dit onderwerp is overvloedig, vooral onder HDPE- en insert-leveranciers (google is onze vijand), de technische kenmerken maken het mogelijk om RDM uit te voeren met SW-simulatie

Het moet worden gespecificeerd:
- de dikte van uw HDPE 1000 (belangrijk voor wisselplaten die niet in alle lengtes verkrijgbaar zijn
- of u zelftappende inzetstukken wilt of niet
- de locatie van de gaten ten opzichte van de rand van de HDPE-plaat.
- de algemene gebruiksvoorwaarden (schokken, tractie, verdraaiing of niet).
-Plaat geplaatst en vast plat of gevormd gebogen tijdens de montage.
- het type steun waarop de HDPE wordt bevestigd (is er een verbinding tussen het frame en de plaat) en voor het mechanisch gelaste frame, de voorwaarden voor het doorschroeven van de buis van deze laatste.
- Zullen de inserts werken in tractie, belangrijk om te weten of ze ondersteund moeten worden of niet.

Kortom, alles wat u in staat stelt om de mechanische spanningen te identificeren die uw HDPE en inzetstukken zullen ondergaan.

Vriendelijke groeten.

5 likes

Hallo

U kunt zelfborende machines gebruiken, het werkt goed op de bouwplaats, anders schroeft u alles aan elkaar en gebruikt u de hoekplaten en uw gelaste mechanische frame voor uw MEP;)

Cdt

3 likes

2 pistes om te verkennen:
- Bollhoff amtec inzetstuk
- Emile Maurin 79710 stopcontact
- Gardette inzetstuk voor zachte materialen Intervis

5 likes

Dank je wel Zozo_mp

In niet mis te verstane bewoordingen... Ik wil gewoon "iets" om een PEHD500 20 mm dikke plaat op een buizenframe vast te houden zonder dat het door de plank gaat.

Of ze nu binnenkomen door zelf te tikken of door de kracht van mijn grote hamer maakt me niet uit. Ik zal zien op basis van prijs, deadlines enz.

De locatie van de gaten ten opzichte van de randen is ver genoeg weg om hiermee rekening te houden.

Het is voor een snijplank van de bidoche xD

1 like

Hallo @MEPconcept

AMHA neemt zelftappende machines, maar vooral geen geforceerde schacht, omdat HDPE, ook al is het erg sterk, niet erg flexibel is en het risico loopt te splijten omdat je een sterke beperking oplegt die kan worden opgeheven als de vleessnijder de plaat raakt om iets te snijden.

Vriendelijke groeten

1 like