Automatisch bevestigen van onderdelen bij het openen van een stap in de montage

Hallo

Ik ben op solidworks 2024.
Wanneer ik een step-bestand open en het maakt een assembly voor mij aan, zijn alle onderdelen van deze assembly vrij (zonder beperking) en ben ik gedwongen ze handmatig te repareren.
Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om alle onderdelen automatisch te bevestigen bij het openen van het stappenbestand in montage.

Bij voorbaat dank.

1 like

Hallo
Ik gebruik deze macro.
fixer_ensembles_et_sous_ensembles.swp (43 kB)

Leuke dag

6 likes

Ik gebruik ook een macro voor assemblages op meerdere niveaus.
Voor " eenvoudige " assemblages selecteer ik alles en beperk vervolgens " Fix ".

4 likes

OK bedankt

Hallo, het is grappig dat ik het tegenovergestelde zou willen doen, maar het werkt niet.
Ik zit op Solid2025 en als ik een RWZI assembly importeer, repareert het alle onderdelen!
Omdat ik filmpjes wil maken, zou ik het tegenovergestelde nodig hebben.
Ik kan de sub-assemblies losmaken, maar in de SE zitten de onderdelen vast!!
Als iemand een truc heeft om alles bij het importeren los te maken, bedank ik hem bij voorbaat.

Dit kan te maken hebben met de nieuwe instelling voor fix/float-componenten. Start een nieuwe assembly en start de opdracht om een component in te voegen (u hoeft echter geen component te selecteren). Wijzig de instelling voor fix/float en annuleer vervolgens de opdracht voor het invoegen van componenten. Sla deze assembly op als assembly-sjabloon (bestaande overschrijven of een nieuwe maken). En dan moeten uw componenten zich dienovereenkomstig gedragen in de nieuwe assemblages.

Fix Float

2 likes

Bedankt
Het is dus niet bij het maken van een assembly, maar bij het importeren van een STEP-assembly.
Sterker nog, ik probeer een assembly over te schakelen van CATIA 3Dexperience naar Solid.

Het is geschikt voor zowel nieuwe assemblage als voor geïmporteerd. Stel uw optie dus dienovereenkomstig in.

1 like