Repareren in solidworks

hallo ik heb een assemblage met zijn tekening en de tekening is eigenlijk een stuk van mijn montage, soms als ik een vrachtwagen maak, beweegt mijn tekening en wordt op welke manier dan ook geplaatst, mijn leraar heeft de laatste keer een vrachtwagen gerepareerd en plotseling kan ik mijn assemblage in alle richtingen verplaatsen, maar mijn tekening is altijd hetzelfde gebleven, Iemand kan me helpen, bij voorbaat dank

Hallo

Ik heb een beetje moeite om het ding, of het "ding" ^^, vast te pakken.

Maar als u wilt dat uw snijlijn niet beweegt bij het wijzigen van afmetingen op de 3D

U moet met de rechtermuisknop op de snijlijn klikken en "Snijlijn bewerken" selecteren, en deze vervolgens beperken tot de bijbehorende weergave.

Je hebt het dan over "het verplaatsen van je assemblage", Er is een functie die zich boven de tekening bevindt op het niveau van de aanzichten etc... Hiermee kunt u een weergave in de ruimte verplaatsen om deze anders te oriënteren.

In de hoop je vragen beantwoord te hebben =)

Goedenacht.

3 likes

Hallo, ik denk dat je je montage moet beperken met betrekking tot de referentie ervan, het moet worden opgelost. Probeer het te beperken in relatie tot het plan van uw montage of u selecteert een deel van de montage, klik met de rechtermuisknop op repareren.

In de hoop uw vraag hartelijk beantwoord te hebben,

Om @J.Besnier te citeren, is er ten minste één van de onderdelen van de assemblage die vaststaat. Klik met de rechtermuisknop op een onderdeel en in het menu Fix zoeken

1 like