Het ene onderdeel ten opzichte van het andere bevestigen

Hallo

Is er in SW een functie die een relatieve fixiteit mogelijk maakt, zoals in catia V5?

Kunnen we de positie van een stuk ten opzichte van een tweede deel bepalen om te voorkomen dat we ik weet niet hoeveel positiebeperkingen moeten slepen? 

Bij voorbaat dank.

Excuses voor het ongemak...  Ik heb het net eindelijk gevonden. U moet de blokkeerfunctie gebruiken in beperkingen.

Het is eerlijk gezegd minder intuïtief en bevooroordeeld dan in catia V5 (selectie van verschillende onderdelen om te blokkeren herbeleefd, onmogelijk in SW), maar hey, ik zou er blij mee zijn..

Hallo

In SW kunnen we

• tijdelijk repareren (rechtsklikken + "Fixeren/Tijdelijk groeperen") of permanent (rechtsklikken + "Fix")
  •  groep tijdelijk (klik met de rechtermuisknop + "Fix/Group Tijdelijk") of permanent (klik met de rechtermuisknop + "Formulier nieuwe S/E" die intern blijft als u wilt of kan worden uitbesteed)

edict

Nee, in feite werkt het alleen om met het kompas te bewegen, maar de delen die aan mijn middenstuk zijn geblokkeerd, volgen niet wanneer ik mijn middelpunt tot één seconde dwing om het in de ruimte te verplaatsen.

Wat een stukje...

Ja, ik heb geprobeerd tijdelijk te repareren, maar ik wilde 4 kamers repareren ten opzichte van een eerste en deze eerste in een omgeving kunnen dwingen en dat de 4 secundaire stukken in elke situatie volgen.

Het is duidelijk dat het niet haalbaar is. 

edit, bedankt dat de tandbaars werkt! Bedankt

eerlijk gezegd niet intuïtief ...

Nogmaals bedankt

Tijdelijk repareren is in dit geval niet nuttig voor u. Je moet S/E van de 5 stukken maken en de S/E beperken het

Ik ga ervan uit dat een CAD-subset moet overeenkomen met een fysieke subset, anders komen we er niet uit, daarom wil ik er geen maken (zelfs geen virtuele).

we kunnen het ene onderdeel in SW niet anders dan tijdelijk aan het andere bevestigen en daarom moeten we alle overbodige beperkingen slepen en aangezien SW een uiterst stabiele software is (ironie)

... wat heb ik spijt van Catia V5 ... om echte montage te maken.

1 like

Ik stel me voor dat deze vijf stukken niet vrij zijn in de ruimte, en dat ze niet willekeurig (onlogisch) zijn gepositioneerd, eenvoudige beperkingen van positie of  afstand zijn voldoende,

Wat betreft de blokkering, ik denk dat je het verkeerd doet, want het werkt perfect. 

Wat betreft catia en de echte o_0 assemblages, ik kan geen vergelijking maken, elke software heeft deze voordelige punten, het wil zeggen dat we winstgevender zullen zijn, meer op ons gemak zullen zijn met de software die we het beste meten.