Groene pijl logo assemblage of onderdeel feauture manager solidworks bij het importeren van een stap

Hallo

Een enkele keer verschijnt er een groene pijl op het logo van een assemblage of onderdeel als het afkomstig is van een stap die we van een leverancier hebben ontvangen (nooit dezelfde leverancier, maar meerdere keren het geconstateerde probleem).

Het is nogal gênant in zoverre dat, zoals dit logo duidelijk is, het niet mogelijk is om het onderdeel/de assemblage te openen met een simpele klik met de rechtermuisknop, om het te wijzigen of zelfs om een afmeting aan te nemen.

Kan iemand mij begeleiden bij de procedure die ik moet volgen om mijn stap te exploiteren alsof het een normaal onderdeel of assemblage is, d.w.z. zonder groene pijl.

Trouwens, wat betekent deze pijl omdat ik hem niet kan vinden in de SolidWorks-help.

Voor meer uitleg is bijgevoegd een PDF-bestand om duidelijker te zijn in mijn uitleg.

Bij voorbaat dank aan de gemeenschap.

aide_solidworks_-_fleche_verte_feauture_manager_-_import_step.pdf

Importeren met 3D-interconnectie-optie aangevinkt.

Ga naar de opties, importeer en verwijder het vinkje bij 3d interconnect ;-)

4 likes

http://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/t_turning_on_off_3d_interconnect.htm

1 like

Hallo max59,

Bedankt voor deze feedback, maar deze optie is voor mij uitgeschakeld (zie bijgevoegd bestand).

Is er nog een truc?

parametre_sld_import_step.png

Deze functie wordt gebruikt om een koppeling naar een stappenbestand te maken om de stap indien nodig bij te werken zonder enige beperkingen met betrekking tot deze stap te verliezen.

Maar als het nut van deze link niet bewezen is, is het voldoende om deze link te verbreken met het stappenbestand.

Om dit te doen, klikt u met de rechtermuisknop op de set die moet worden verbroken en klikt u met de rechtermuisknop en lost u de functie op en heeft u een stap in de oude vorm met verschillende assemblages en onderdelen.

3 likes

Hallo sbadenis,

Ik heb niet de mogelijkheid om met de rechtermuisknop te klikken, de functie op te lossen.

Ter informatie gebruik ik een assemblage die ik onder een trede heb opgeslagen. Kan dit een rol spelen?

Bij sommige assemblages moet je een verdieping omhoog gaan naar het niveau van de hoofdassemblage en uit mijn geheugen rechts klikken en iets anders dan de functie oplossen, maar ik weet de functie niet meer, maar de naam spreekt voor zich! Je zult het ons vertellen wanneer je het vindt (uit elkaar gaan of zoiets).

2 likes

Hallo

Tot op heden heb ik helaas geen concrete feedback gehad die op mijn verzoek kan reageren.

Deze groene pijl blijft voor mij een groot mysterie wat betreft zijn oorsprong, bovendien stelt hij me in staat mijn assemblages in gelijke tred aan te passen. Als iemand feedback heeft die me kan helpen, ben ik altijd geïnteresseerd.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Naar mijn mening betekent de pijl alleen dat de assembly of het onderdeel dat net gemodelleerd is afkomstig is van een RWZI (modellering niet gebouwd op je solidworks versie: dat deze net geïmporteerd is).

Om afmetingen te kunnen nemen of op dit geïmporteerde formaat te kunnen werken, raad ik u aan om uw onderdeel of assemblage uit te vouwen in de FeatureManager en met de rechtermuisknop op de volumebody te klikken die solidworks tijdens het importeren heeft geconverteerd en op te klikken: "Een nieuw onderdeel invoegen".  De body verandert in een onderdeelbestand en kan in dit formaat werken.

Vriendelijke groeten.

capture_insertion_piece.jpg

Bedankt, dat was mijn probleem

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met een STEP-assemblage/onderdelenimportbestand dat ik niet kan openen, verwijderen of uw methode niet kan uitvoeren:

" klik met de rechtermuisknop op de volumebody die SolidWorks tijdens het importeren heeft geconverteerd en klik: " Invoegen in een nieuw onderdeel "

SolidWorks laat me elke keer dat ik opsla een repetitief bericht zien dat het dit bestand niet kan vinden in de back-ups?

In de hoop dat u mij kunt helpen dit probleem op te lossen, dank ik u bij voorbaat.

Vriendelijke groeten

Als je 3D Interconnect hebt om te controleren, wordt de stuurpen geïmporteerd met dit groene pictogram:
image

Het doel van deze import is om naar het stappenbestand te linken zonder het te onderbreken.
Dit laat dan de mogelijkheid om deze stap te vervangen door een nieuwere versie met dezelfde naam zonder de beperkingen te verliezen als de beperkte elementen nog steeds aanwezig zijn.

https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_sw_3d_interconnect.htm

Indien nodig is het mogelijk om de link na het importeren te verbreken. (anders uitvinken voor het importeren)
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/t_break_link_from_original_file.htm

5 likes