Goedenavond
Ik ben momenteel in Terminale S SI en voor de BAC heb ik een project voor te bereiden: ik zit op een flessenbereider.
Op dit punt moet ik een simulatie maken voor de afdaling van het poeder door de zwaartekracht, maar deze apparatuur bestaat niet. Moet er een worden gemaakt? Als dit het geval is, is het voor mij onmogelijk om het te doen omdat ik niet over de nodige informatie beschik zoals dichtheid, thermische geleidbaarheid, viscositeit enz...
Hoe kan ik dit doen?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden...
Voor de zwaartekracht lijkt het mij dat de dichtheid, de deeltjesgrootte en daarnaast de vochtigheidsgraad voldoende zijn
Ik denk dat het de vochtigheidsgraad is die de deeltjesgrootte en -dichtheid kan wijzigen
Dus je mist wat refs
Ik weet niet hoe het zit met simulatie, maar er is nog geen analoog "materiaal" (zoals cement of meel) dat als basis kan worden gebruikt?
Hallo, ik denk dat je het ook in het echt kunt ervaren om je studie ;) te verbeteren!
Zie o.a. deze link
http://www.agroscope.admin.ch/trockenmilch/02034/index.html?lang=fr
Volle melkpoeder en magere melkpoeder
- Chemische en fysische eigenschappen van volle melkpoeder en magere melkpoeder
- Productie / Technologie
- Eigenaardigheden van mager poeder
- Instantisatie
- Nieuwe Kennis - Diversen
- Gebruik
Chemische en fysische eigenschappen van volle melkpoeder en magere melkpoeder
De belangrijke kwaliteitsparameters voor melkpoeder zijn de volgende microbiologische kwaliteit, organoleptische eigenschappen en fysisch-chemische eigenschappen:
- Watergehalte
- Vetgehalte
- Gratis vet
- Eiwitgehalte
- Mineraal gehalte
- Titratabel zuur
- Oplosbaarheid, reconstitutie
- Vloeibaarheid
- Bulk dichtheid
- Warmtebelasting van magere melkpoeder (aandeel gedenatureerde wei-eiwitten)
- Verbrande deeltjes
- Verdeling van de deeltjesgrootte
- Restzuurstof in de verpakking
Daar moet je aan werken
@+ ;-)
Goedenavond!
Allereerst hartelijk dank voor uw antwoorden! :)
Om alle opmerkingen te beantwoorden, nee er zijn helaas geen andere soortgelijke materialen beschikbaar.
Aurélien: Ja, dat is wat ik van plan ben te doen, maar een simulatie zou beter op prijs zijn gesteld :/
gt22: Ik heb deze site gevonden, maar ik heb niet alle benodigde info... :/ En nee, het is niet genoeg. Ik heb het getest , maar totdat ik alle informatie heb geplaatst, wil het niet worden gevalideerd :/
En wat mis je, je hebt de dichtheid, de granulometrie, de vorm zou cilyndrisch zijn
Dus om een vulling te simuleren, wat heb je + nodig?
Ik weet niet precies wat je wilt simuleren, maar in wat ik kon doen op het gebied van poeders, was de belangrijkste parameter de hoek van de aardverschuivingskegel (kegel verkregen door het product op een horizontaal plat oppervlak te gieten). Als bijvoorbeeld een tank met een lagere hoek is gemaakt, kan het poeder niet stromen.
Wat gewaardeerd zal worden, amha, is dat je een experiment doet en dat je de resultaten integreert in je simulatie.