Als onderdeel van een project moet ik verschillende simulaties uitvoeren van de lucht die op een zeil stroomt. Ik zou graag de hoek van het zeil willen kunnen variëren, eventueel de uitstulping (ik stel me complexer voor, met een wijziging van de schets) of de windsnelheid.
Ik zou bijvoorbeeld graag simulaties willen doen voor hoeken van het zeil ten opzichte van de wind van 0° tot 45° in stappen van 5°. Ik kan het handmatig doen, maar het zou nog steeds veel eenvoudiger zijn als ik dit zou kunnen automatiseren. Ik kan ondanks mijn onderzoek niet vinden hoe ik het moet doen, zou iemand weten hoe ik het moet doen?
Ik doe niet aan stromingssimulatie, maar ik stel me voor dat die filosofie identiek is aan statica, vermoeidheid, trillingen...
Ik start soms geparametriseerde studies. Dat wil zeggen dat je eenmaal je casestudy modelleert, je maakt een enkel net, en vervolgens vertel je het om de berekening meerdere keren uit te voeren door een parameter te variëren, hetzij in stappen met limieten en stappen, of in eerder gedefinieerde waarden. U kunt verschillende parameters tegelijkertijd variëren en u vragen om combinaties te maken en uzelf het meest geoptimaliseerde model uit te oefenen volgens een doel dat u kunt definiëren. (de interesse en natuurlijk de snelheid van resolutie in plaats van de studies één voor één te doen)
De parameters die je gevarieerd maakt, kunnen divers zijn: de dimensie van een schets, de dimensie van een functie, een kracht....
Nogmaals, ik ken Flow-simulatie niet, maar in jouw geval denk ik dat het het beste is dat je zeil vast staat. Ik stel me voor dat de wind door een bepaalde richting wordt gedragen? een lijn? In dit geval is het het beste om deze lijn te definiëren met een schets. en uw hoek wordt de variabele parameter