Stromingssimulatie: Simulatie van kracht op vliegtuigvleugels

Hallo

Ik moet een simulatie uitvoeren op een symmetrische vleugel (zoals een vliegtuigvleugel), onder een hoek van 15° en -15°.

De vleugel heeft normaal gesproken een liftcoëfficiënt van 1,5 bij 15° en  -15° (http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=ah81k144wfklappe-il).

Theoretisch wordt met deze liftcoëfficiënt de liftformule Rz = 1/2 ρ V2.S.Cz 

Met een wind van 4m/s, en een kite area van 4m²  heb ik een liftkracht van 60N.

Terwijl ik bij het doen van de simulatie (flow simu), voor dezelfde vleugel, dezelfde invalshoek, dezelfde windsnelheid, een kracht van 14N heb.

Weet iemand waar het probleem vandaan kan komen? wat ik verkeerd heb gedaan?

Bij voorbaat dank

Hallo

Kunt u een afbeelding van het resultaat plaatsen (bovenaanzicht en zijaanzicht laminaire richting) en ons ook de gebruikte parameters geven?

Vriendelijke groeten

Goedenavond

Bijgevoegd is de gevraagde informatie .

Dank u voor uw reactievermogen.

Cdt

doc_simulation_aile.docx

Hallo zozo_mp,

Heeft u de gevraagde informatie in het document in de PJ kunnen zien?

Cdt

Hallo

Ik keek en ik ben reposting je de opmerking van @Nibblerg

(( Kijk naar het gaas. Ik heb het geprobeerd met meer dan 1 miljoen steken (116.000 in uw berekening) en daar is de kracht na X 0,16 N

Met 2 miljoen mazen, X = 0,08 N.  In mijn ervaring is de maas erg belangrijk bij stroming, je moet niet aarzelen om verschillende berekeningen uit te voeren, steeds meer mazen, totdat de resultaten stabiliseren."

Ik voeg toe aan de suggestie van @Nibblerg om te kijken naar het aantal nozzles (pick points) en dus ook het aantal deeltjes per nozzle. Zie je profiel dat er symmetrisch uitziet, wat niet het geval is bij een vleugel. Ook de zijkanten zijn open dus turbulentie. Kijk ook naar de grootte van het volume eromheen (transparante doos). Onthoud dat vliegtuigen op grote hoogte het gebrek aan deeltjes (spel op lift) compenseren met snelheid, wat meer deeltjes voor lift produceert. Als kleine vleugel en lage snelheid dan  = ijzer.

Vriendelijke groeten

1 like