Functie boekenkast koepelvormige achtergrond

Hallo, ik heb geprobeerd een bibliotheekfunctie te maken voor gebogen achtergronden, maar ik krijg het niet goed werkend.

Het doel is om een gebogen bodem op een buis te plaatsen.

Ik laat je de functie volgen.

Ik heb al een andere bibliotheekfunctie gedaan die werkt, maar met extrusies heb ik de indruk dat het met een revolutie een probleem is.

Om het even welke meningen?

fb_fond_bombe_iso.sldlfp

Hallo

Ik heb bibliotheekfuncties uitgevoerd door materiaal te verwijderen op solidworks 2014 ...

Ik kan bevestigen dat zijn pas... Aan de andere kant kan ik je functie niet proberen, ik kan het niet openen onder welke versie van solidworks ben je?

Geen revoluties, sorry, ik vergat te specificeren (sorry, ik kan mijn vorige bericht niet bewerken :x)

Hoi Matthew,

Ik heb je sldlfp gewijzigd (schoon, vertrouw niet op een plan dat niet bestaat in de doelkamer, verwijder de onnodige functie, maak het verwijderen van de schets en functie in alle configuraties ongedaan en het lijkt voor mij te werken)

Hier is het bijgevoegde bestand

Hou mij op de hoogte

Mick

fb_fond_bombe_iso.sldlfp
3 likes

Dank je wel mick

Ik heb je versie getest en het werkt, maar niet zoals ik wilde.

In feite had ik graag mijn pijp gezicht geselecteerd om mijn gebogen bodem in te voegen, met jouw functie moet ik een extra plan maken.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk..??

Ter info: Om mijn functie uit te voeren, heb ik geprobeerd de geest van functie te kopiëren die al aanwezig is in solidworks, vandaar dat mijn methode misschien een beetje vreemd is!

Er waren te veel elementen, want ik deed testen die ik in de functie liet staan om op terug te komen..

Ik ben op solidworks 2015.

Bijgevoegd is een andere functie (flens) die werkt zoals ik wil door het gezicht van de buis te selecteren, en dit principe dat ik wilde doen op de koepelvormige bodem!

In ieder geval bedankt Mike, het werkt tenminste!!

fb_bride_plate_01.a_iso.sldlfp
1 like

Dank je wel mick

Ik heb je versie getest en het werkt, maar niet zoals ik wilde.

In feite had ik graag mijn pijp gezicht geselecteerd om mijn gebogen bodem in te voegen, met jouw functie moet ik een extra plan maken.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk..??

Ter info: Om mijn functie uit te voeren, heb ik geprobeerd de geest van functie te kopiëren die al aanwezig is in solidworks, vandaar dat mijn methode misschien een beetje vreemd is!

Er waren te veel elementen, want ik deed testen die ik in de functie liet staan om op terug te komen..

Ik ben op solidworks 2015.

Bijgevoegd is een andere functie (flens) die werkt zoals ik wil door het gezicht van de buis te selecteren, en dit principe dat ik wilde doen op de koepelvormige bodem!

In ieder geval bedankt Mike, het werkt tenminste!!

fb_bride_plate_01.a_iso.sldlfp

Het is een beetje ingewikkelder:

Je moet je as en je plan toevoegen aan de bibliotheek, het probleem is dat Plan 1 is gemaakt met het bovenste vlak, dus het vraagt altijd om het bovenste vlak als referentie.

Je moet dan een manier vinden om Plan 1 te maken zonder te vertrouwen op het bovenste plan, maar ik zie niet echt hoe ik het moet doen, als iemand een idee heeft, zou het cool zijn.

Ik kijk nog steeds een beetje op mijn zij.

Mick

fb_fond_bombe_iso_-2.sldlfp
1 like

Uiteindelijk blijft het probleem bestaan.

Als je naar de flensfunctie kijkt, kun je zien dat je aan één kant van een buis leunt die je niet aan de bibliotheek toevoegt. Ik kan niet hetzelfde doen voor de gebogen onderkant!

Zijn er nog andere manieren om dit probleem op te lossen?

Je kunt niet vergelijken met je flens omdat je een extrusie gebruikt, het is in dit geval veel eenvoudiger omdat je geen draaiplan nodig hebt.

Maar als iemand een ander idee heeft, neem ik het aan

Hoi Matthew,

Met behulp van een collega hebben we een oplossing gevonden, zie de bijgevoegde ichier.

Je moet de sldlfp aan de (ronde) ruitkant plaatsen en je selecteert de twee randen van je buis, dus, ongeacht de diameter van je buis, het past, ik laat je testen en zien hoe het is gedaan. (het is een beetje vergezocht)

Hou mij op de hoogte

Mick

PS: De eerste rand die u moet selecteren, moet de binnenrand zijn.

Deel 1.SLDLFP
1 like

@mcordero, is het mogelijk om dit te leren in Axemble training? Zo ja, in welke formatie wordt dit uitgelegd? Bedankt

Hallo Aurélien,

Ik denk dat het mogelijk is, het moet een geavanceerde "gepersonaliseerde" training zijn, of misschien consulting, in principe, ik denk dat je moet voorbereiden wat je van je kant  wilt zien en er met je verkoper over moet praten

A+

Mick

1 like

Hallo Mick

Goed gedaan de truc voor het maken van het plan. Dit is de sleutel tot het probleem.

Ik heb mijn stuk aangepast met jouw truc door het aantal selecties te vereenvoudigen.

Zo ziet het eruit (op pc)

fb_fond_bombe_iso.sldlfp