Hallo
Ik zou graag willen weten of er een techniek was om een functie in een kamer te verbergen voor alle configuraties tegelijk?
Bij voorbaat dank
Hallo
Status verbergen of verwijderen?
Hallo
VERBERGEN.
We moeten een groot aantal onderdelen nemen om bepaalde extrusievormen toe te voegen waarmee de nabewerking informatie kan hebben. Maar deze extrusies mogen niet te zien zijn op onze visuals.
Hallo;
U kunt de functies van de artikelfamilie in Excel gebruiken.
$Etat@ de naam van de functie
voorbeeld:
Vriendelijke groeten
Dank u voor het antwoord.
Maar dit is alleen van toepassing op de statussen DELETED of SOLVED.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een VERBORGEN status in alle configuraties
De techniek via de artikelfamilie kan worden toegepast op de weergavestatussen om bepaalde functies weer te geven of te verbergen,
maar ik raad deze methode niet aan, de weergavestatussen zijn nooit erg "stabiel" geweest...
https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/sldworks/r_Display_States_in_Configurations.htm
Feitelijk.
Daarnaast hebben we duizenden onderdelen, elk met 25 configuraties...
@Maclane , vind ik dat de weergavestatussen redelijk goed werken.
En dan heeft het het grote voordeel dat het geen zicht (of niet) op alle configuraties mogelijk maakt: de twee zijn losgekoppeld!
U kunt dus uw configuratie wijzigen zonder uw weergavestatus te wijzigen en vice versa
Het kostte me erg veel tijd om beide te gebruiken, het is duidelijk niet naar voren gebracht door Solidworks, maar het is een behoorlijk coole optie van de software denk ik
Dus dat is wat ik @MLG zou adviseren: maak een " post-pro " bewerkingsweergavestatus waarin deze functies zichtbaar zijn en een " normale " weergavestatus waarin ze verborgen zijn. Om er dan mee te spelen volgens deze behoeften.
Aan de andere kant moet u heel duidelijk alle weergavestatussen verwijderen die door Solidworks zijn gemaakt bij het maken van elke configuratie. Het rommelt voor niets!
Ja, het werkt goed. Dank u beiden. Maar ik wilde een andere oplossing die soepeler en sneller was om onze onderdelen te verwerken.
Het is echt jammer dat SolidWorks het vinkje VERBORGEN niet heeft toegevoegd in het functie-eigenschappenvenster:
En dat we het ook niet kunnen hebben in configureer de functie:
Is een macro geschikt voor dit soort manipulaties?
Eenvoudiger en sneller dan een weergavestatus, ik zie echt niet in hoe het mogelijk is. Het is een 2-klik op de muis (en een paar toetsaanslagen op het toetsenbord om een naam in te voeren)
Als je ooit een verkeerde benadering van het onderwerp hebt gehad en/of een slechte indruk van het ding hebt gehad, zal ik een link naar je bijvoegen. Hij legt vrij goed uit hoe het werkt
Weergavestatussen gebruiken in SOLIDWORKS (javelin-tech.com)
Edit: een andere link van Visiativ
https://www.visiativ-solutions.ch/etats-affichage-solidworks-les-bonnes-pratiques/
Hallo
Het kan inderdaad voor onderdelen in een assembly (via Component Property), maar niet voor een functie in een onderdeel, jammer.
Aan de andere kant, als uw functie geen impact heeft op de volgende functies, is Delete nog steeds de beste optie.
Technisch gezien denk ik dat het speelbaar is door Macro:
Om geassocieerd te worden met:
https://help.solidworks.com/2020/English/api/sldworksapi/Get_List_Of_Configurations_Example_VB.htm
Zou het lukken ...
Wat mij betreft, als je je functie verbergt, verberg je het lichaam. Het werkt dus niet!
Aan de andere kant, waarom zou je het niet als een afgeleid onderdeel doen? Op deze manier behoudt u de vormen van uw oorspronkelijke onderdeel en hoeft u er alleen nog maar uw bewerking aan toe te voegen.
Hallo
Het "probleem" is wanneer in het onderdeel, tenzij je lichamen hebt voor elke functie, het verbergen van de functie het volledige model verbergt.
Als we het hebben over het maskeren van draadrepresentaties, is het iets anders.
Dat is een beetje de reden waarom ik in het begin vroeg of het was om te verbergen of te verwijderen
Dit is een extrusiefunctie die niet is versmolten met de rest van het onderdeel. Aparte lichamen dus.
Ho ba als ze afzonderlijke lichamen zijn, ga dan met de weergavestatussen