Functie in een assemblage

Hallo.

Kunnen we in een assemblage bijvoorbeeld tussen 2 delen boren en dit terug te laten zien op de onderdelen afzonderlijk?

Bedankt

Hallo

A priori nee. Een gat, of een andere functie, in een deel wordt geconcretiseerd door een extra lijn in de boomstructuur. Om echter in de boomstructuur van een onderdeel te schrijven, moet je het eerst bewerken, dus doe je dat op het niveau van het onderdeel en niet van de assemblage. Het gat in kwestie moet in het eerste deel worden gemaakt en vervolgens in het andere worden weerspiegeld door dit laatste in het kader van de assemblage te bewerken om de onderliggende schets van het eerste deel te kunnen herstellen (bijv. het gereedschap "entiteiten converteren").

Dit is de klassieke methode, niet erg ingewikkeld en die elke keer werkt.

Als het toevallig mogelijk zou zijn om dit op assemblageniveau te doen, zou dit betekenen dat de geometrieën van de onderdelen gekoppeld zouden zijn aan de assemblage. Inderdaad, buiten de assemblage is het boren, of de functie, niet langer gedefinieerd. Hoe zit het met de geometrie van de onderdelen als ze vanzelf worden geopend? We zouden dan vervallen in het idee van virtuele onderdelen met al hun onnodige complicaties. Wat heeft het voor zin???

2 likes

Ik heb het zonder succes geprobeerd. Maakt niet uit, ik zal tegengas doorboren door mijn eerste stuk.

Bedankt

Hallo

Als ik het goed begrijp ;-) Je hebt een ASM uitgevoerd in de Ascending methode en je wilt graag wat van de Ascendant methode doen en dan

Dit houdt in dat je in de ASM een schets maakt en vervolgens een materiaalafname waarbij je in één keer gaten maakt in één of meerdere onderdelen.

Het probleem is dat de schets en het verwijderen van materiaal tot de ASM behoren en niet tot een onderdeel - of het nu naar boven of naar beneden is gemaakt - dus er zijn naar mijn mening geen externe referenties die het in de assemblage gemaakte deel verbinden met de ASM.

Ik geloof niet dat de mogelijkheden van externe verwijzingen in uw geval kunnen worden toegepast.
http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_LIST_EXTREFS.htm

Dit alles zelfs bij het maken van een schematische weergave

Dus tenzij onze geweldige collega's hier een truc hebben, zie ik niet in hoe ik het boren kan doorgeven aan een deel dat autonoom zou worden en zijn gat gelijkmatig en vooral buiten de ASM zou houden.

Vriendelijke groeten

Hallo

Voor mij zou het mogelijk zijn door te doen zoals beschreven , tenzij ik je behoefte verkeerd begreep.

Het lijkt niet mogelijk in de Premium-versie van 2014.

Indien mogelijk 

Maar u moet het onderdeel met een nieuwe naam registreren omdat het + hetzelfde onderdeel is en het in uw assemblage wijzigen

@+

Hoe neem je het stuk alleen op met je nieuwe schets? In die zin zijn er geen bestellingen beschikbaar.

Open gewoon de kamer en hernoem deze

Het is simpel, lijkt me ;-)

En zodra dit stuk een andere naam heeft gekregen 

Vervang het door die van de assemblage

het wordt vaak gedaan ;-)

@+

Ik zal proberen duidelijker te zijn met een voorbeeld:

Ik zit in een vergadering. Ik heb een cirkel geschetst die ik graag in de kamer zou willen zien als ik hem alleen open, zodat ik hem kan bewerken en een schets kan beginnen van degene die in de montage is gemaakt.

Het is duidelijk dat ik wil dat de gemaakte schets zichtbaar blijft als ik de kamer alleen open.

Voor eenvoudig boren werkt de oplossing van AC Cobra 427 heel goed. (Sorry dat ik de tip niet gemarkeerd zag)

Ik ga hebzuchtig zijn: Is er dezelfde mogelijkheid voor iets anders dan een piercing?

p1.jpg

In SW 2019 en 2020 hoeft u in een assemblage bij gebruik van de functie voor materiaalverwijdering of boorhulp alleen maar "De functie doorgeven aan onderdelen" aan te vinken, zodat de wijzigingen in de assemblage ook van toepassing zijn op de onderdelen wanneer u ze afzonderlijk opent (als dat is wat u wilt doen).

Laten we eens kijken of de functie aanwezig is in de vorige versie.

image_1.png
1 like

Sorry, maar er zijn

Het is het ziekenhuis  dat niets geeft om liefdadigheid ;-)

Ja, een herlezing van sommige berichten 

En dan hebben we het nog niet eens over de wijzigingen die in de communicatiethreads zijn aangebracht

@+ en een gelukkig nieuwjaar 

Goedenavond

Terug in het huis waar Solidworks is, kom ik ook terug op mijn eerste antwoord. Ik heb een test gedaan naar aanleiding van de vraag van Viking. Ja, het is mogelijk om een functie te maken, in dit geval een verwijdering van materiaal, op het niveau van de assemblage die afzonderlijk op de onderdelen wordt weerspiegeld. Deze functie komt niet voor in individuele bomen. Ik moet toegeven dat ik nooit aan deze mogelijkheid heb gedacht, bedankt Viking.

Maar afgezien van het vergroten van de mogelijkheden van de software, ben ik nog steeds benieuwd naar de interesse. Als je een wijziging wilt aanbrengen aan een onderdeel specifiek voor gebruik in een specifieke assemblage, lijkt een configuratie (ontworpen in de assemblage (top-down design)) me veel natuurlijker en vooral gemakkelijker te beheren. En hoe teken je dan dit gewijzigde deel, de wijziging die niet alleen in de kamer verschijnt? Vooral als je wilt dat de schets toegankelijk blijft door het stuk alleen te bewerken.

Fijne oudejaarsavond voor iedereen

fonctions_dassemblage.pdf