Bibliotheekfunctie: referentie en configuratie

Hallo

Ik probeer een bibliotheekfunctie (riveklé) te maken met verschillende configuraties (m3, m4,...)

Het probleem doet zich voor wanneer ik de configuratie wil wijzigen: er verschijnt een venster (zie bijlage) en de hoofdschets van de functie verliest zijn referenties (beperkingen, afmetingen)

Alvast bedankt voor uw hulp !

capture.jpg
1 like

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/bibliotheque-de-conception-fonction-avec-configuration

@+

Hallo persoonlijk, ik heb voor de riveklé inserts, ik heb een familie van onderdelen gemaakt, om te voltooien.

Die boodschap heb ik nooit gekregen. Ik heb dit onderdeel nooit in mijn solidworks-bibliotheek gezet, maar gewoon in een persoonlijke map opgeslagen. Ik krijg het terug als het nodig is of plaats het in onderdelen of montage...

Als het helpt, zet ik het als bijlage.

Vriendelijke groeten.

insert_inox_tete_fine_semi-hex.sldprt
2 likes

@GT22: als ik me niet vergis, zag ik in de tutorial geen verandering in de configuratie na het forceren van de schets. Dit is wanneer het venster verschijnt en de schets zijn positioneringsafmetingen of beperkingen verliest.

En als je goed kijkt................  op 1.12 minuten

Zie afbeelding

Het ziet eruit als een configue, nietwaar?

@+ ;-)

@GT22: Ik zie de bewerking van de schets om het te beperken, maar zonder de configuratie achteraf te wijzigen.

Je kunt zien dat als hij de configuratie verandert, je schets ook verandert, nee;-)

Kijk naar de tutorial het is niet lang 7 minuten

en u zult het antwoord op uw probleem vinden

@+

@GT22: Ik heb me slecht uitgedrukt. Nadat ik de bibliotheekfunctie (beperkingsschets) volledig heb afgerond en gevalideerd, wordt bij het bewerken van de functie om de configuratie te wijzigen, het venster weergegeven en verdwijnen de beperkingen en positioneringsafmetingen van de schets (basis en gemeenschappelijk voor alle configuraties).

Hallo

Kunt u ons de functie posten.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Als u de positioneringsbeperkingen wilt behouden

Gaat door de intelligente component of functie

Zie o.a. deze tutorial voor een beeld van het ding

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/composants-intelligents

@+

Hallo!

Bijgevoegd is het bestand.

rivekle_tete_fraisee.sldlfp
2 likes

Hallo

Een heel simpel ding; Maar als je je beperkingen opheft en je schets instelt, werkt het??? Het kan de moeite waard zijn om te testen. 

Ik wil de schets niet repareren, hun positie varieert gedurende de studie.

Hallo

Enkele observaties:

1. Waarom zet u de positioneringsafmetingen niet in uw BBLIOTHEEK-bestand, zodat ze altijd aanwezig zijn en u ze niet elke keer opnieuw hoeft te doen wanneer u ze invoegt en bovenal zullen ze er altijd zijn als u uw configuratie wijzigt
  2. Als ik uw functie invoeg, verplaats ik de basisschets, er zijn fouten in de reconstructie van de andere functies, dus beperkingsprobleem moet worden opgelost

@+

3 likes

+1 @ Coyote ;-)

Zie ook deze tutorial

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/solidworks-formation-solidworks-en-ligne-gratuite-la-biblioth

Op de 28 minuut is er een creatie van een bibliotheekfunctie die u opslaat in een SPE-bestand van uw persoonlijke bibliotheek

Zoals alle bibliotheken moet je werken met je persoonlijke bibliotheek

@+

2 likes

@Coyote

-De basisschets heeft niet per se zijden om hem te beperken, hij kan op een schets worden gefixeerd.

-Ik heb geen enkele reconstructiefout tijdens dit diagram: implementatie en validatie van de bibliotheekfunctie (zonder beperkingen, bewerken, verplaatsen en valideren van de basisequisse.

Is dit voor u hetzelfde schema waarbij de functies in een constructiefout zijn?

@ Raimanu verrast uw antwoord!!!!

Het lijkt mij dat de beperkingen en de afmetingen de basis vormen van de parametrische

Als ik je laatste antwoord lees, sta ik perplex en zie ik niet echt wat ik moet zeggen +

Maak een schets om een ongedwongen schets van een functie te maken.......... Uh.. Uh.... Uh.....

dus ik ga naar buiten 

@+......................... Fijne dag............ ;-)

1 like

@GT22: afhankelijk van de behoeften van de studie, wanneer ik de basisschets bewerk, beperk ik deze door een dimensie toe te passen of door deze te beperken tot een andere schets (punt, midden, einde,...).

Thuis werkt het goed, als je je functie terugbrengt, beperk je het met wat??? Het venster is normaal omdat u de configuratie in uw functie wijzigt. Je moet het ofwel beperken met een rechte lijn of een punt dat je eerder hebt geplaatst en daar werkt het heel goed... Er mag geen kant zijn met betrekking tot de contouren van uw functie. Ik begrijp niet waarom, maar het maakt alles waardeloos... Maak eerst een schets met een punt en de zijkanten die de positie aangeeft en daar weggaat, maar dit punt moet volledig beperkt zijn. Nadat je je functie met dit punt hebt beperkt....

fonction_bibliotheque.docx
1 like