Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een bibliotheek met functies op het gebied van HVAC. Het doel van deze bibliotheek is om verschillende transformatieonderdelen voor gegalvaniseerde kanalen samen te brengen, zoals rond-vierkant, Hopper, concentrische reducties, excentriekelingen, enz. Het is me gelukt om verschillende onderdelen te maken, maar er verschijnt een terugkerende bug op sommige van mijn gladstrijkingen. Bij het invoegen van sommige van mijn functies verschijnt er een foutmelding als "Kan deze functie niet maken met de geselecteerde verwijzingen" Ik begrijp het echt niet omdat mijn concentrische reductie werkt, niet mijn excentrische reductie die ik van de concentrische heb genomen. Hetzelfde geldt voor mijn vierkante cirkels! Ik heb echter 10 keer gecontroleerd dat de relaties tussen mijn schetsen en de referenties goed gekozen zijn!
Tijdens de foutmelding kun je duidelijk zien dat de begin- en eindframes van mijn hoppers op hun plaats vallen, maar niet de afvlakking. Zodra ik op OK druk op de foutmelding, wordt alles gewist... Ik begrijp er niets meer van... Kan iemand mij helpen? Ik voeg twee bibliotheekfuncties toe: een gecentreerde reductie en een niet-gecentreerde. De eerste stap en de tweede bug!! Zou iemand mij kunnen uitleggen wat er mis is met mijn taken?
Hallo weer, na een meevaller ben ik erin geslaagd om de reductie scrée bugger op te lossen... Toen ik het hierboven linkte, werkte het echter niet voor mij, @Bart ik weet niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen om het te laten werken zonder het aan te passen??? :(
Ik stuur deze vierkante cirkel terug, kun je me vertellen of het werkt? Het is het deel waar ik de meeste problemen mee heb!
(De te nemen referenties zijn 1 en drie punten met de klok mee)
Bijgevoegd, een screenshot van mijn probleem: Je kunt de rechthoekige basis en de ronde basis van de vierkante cirkel zien die zijn gemaakt , maar de afvlakking weigert op zijn plaats te worden gezet !!
@gt22: Hallo, je advies is goed, maar het blijkt dat ik niet in plaatwerk werk maar in gelaste mechanica omdat ik het uitgevouwen van mijn kanalen niet nodig heb. Het enige uitgevouwen dat me zou kunnen interesseren is de uitgevouwen vierkante cirkel, maar ik heb al een basis gemaakt die ik naar wens kan aanpassen. Alleen de grafische weergave van mijn kanalen interesseert me op dit moment!
Ik heb dus een 30 mm lang frame dat op een rechthoekige doorsnede moet passen, een afvlakking van verstelbare lengte, een uiteindelijke cilinder met een modulaire doorsnede en een lengte van 30 mm en een totale dikte van het plaatwerk van 1 mm
Ik weet niet of het duidelijk is, maar in principe moet het rechthoekige gedeelte in mijn schede passen, het ronde gedeelte moet en de lengte van het gladmaken moet modulair zijn!
@gt22, bedankt voor de tijd die je hieraan hebt besteed, maar ik geef toe dat ik niet begrijp wat je me hebt gestuurd? Ik weet hoe ik heel gemakkelijk hetzelfde type vierkante cirkel kan maken, mijn probleem komt voort uit het feit dat wanneer ik het omzet in een functie, bij het invoegen, de bug die ik hierboven noemde verschijnt (de gladstrijking volgt niet en de functie bugs) ! U stuurde me echter een documentbestand dat beperkt is tot zijn oorsprong... Als slechts één van mijn schetsen beperkt is aan de oorsprong (tenzij het het "ruwe" deel is ), zal de functie (.sldlfp) niet werken.
Ik denk dat je mijn probleem niet goed hebt begrepen:(
Bedankt voor de link naar de gt22-tutorial, maar het blijkt dat ik helaas niet de premium-versie van SW14 heb en dus niet het routeringshulpprogramma!!
Dus ik heb vele malen geprobeerd mijn deel opnieuw te maken, en na een tijdje werkte de functie, ook al lijkt het mij dat ik geen specifieke manipulaties heb uitgevoerd...
Hoe dan ook, als iemand dit probleem al heeft gehad en de bron kent, zou ik het geweldig vinden als ze me het basisprobleem zouden kunnen uitleggen. Anders moet je eigenlijk, om rond te komen, een beetje in alle richtingen met de schetsen en de schetsrelaties spelen en na een tijdje past de functie er goed bij!
De magie van Solidworks =)
@gt22 in ieder geval bedankt dat je betrokken bent geraakt bij mijn probleem, ook al komen de oplossingen die je me hebt gebracht niet precies overeen met mijn behoeften;)
Bijgevoegd, de bibliotheekfuncties die ik eindelijk heb kunnen maken als iemand geïnteresseerd is?