Hallo
Ik ben onder SW 2014
Is er een functie om te controleren of de schroeven in een assemblage door het overeenkomstige tapgat gaan?
voorbeeld: als ik een M2.5-schroef heb en ik heb een getapt gat in M2, is er een fout.
Fijne dag
Hallo
Ik ben onder SW 2014
Is er een functie om te controleren of de schroeven in een assemblage door het overeenkomstige tapgat gaan?
voorbeeld: als ik een M2.5-schroef heb en ik heb een getapt gat in M2, is er een fout.
Fijne dag
Hallo
Het lijkt mij niet
Hallo
Het hangt af van het type boring dat wordt gebruikt.
Als de threads helemaal niet worden weergegeven, kunt u deze optie heel eenvoudig gebruiken:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/c_Interference_Detection.htm
Anders kunt u een map maken waarin de schroeven gemakkelijker kunnen zien: als een schroef een bepaald storingsvolume heeft, zullen alle schroeven van hetzelfde type hetzelfde storingsvolume hebben. Maar als er een schroef is met een ander volume, moet je er goed naar kijken.
Er is ook de uitlijning van de gaten:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_HOLEALIGNMENT.htm?id=84094ea16fbc4a00bc124f232bb8fefc
@.PL. Als een schroef M2 in een tarraude M2 zit, is er logischerwijs contact en dus interferentie.
Als gevolg hiervan kan de interferentiedetectie niet vertellen of de schroef in het juiste tapgat zit, alleen dat er contact is tussen de twee ... net alsof er een M5 schroef in M2 zat.
En de uitlijning is hetzelfde. Een passage van M5 kan goed geschikt zijn met een tarrauding van M2.
Tenzij er speciale opties zijn?
@coin37coin:
Ik ben het eens, het laatste deel voor de uitlijning is off-topic.
Maar zoals ik al zei, het hangt af van het type boren dat wordt gebruikt.
Als we "Draad verwijderen" gebruiken zoals hier, dan is dat geen probleem:
Ik heb toen toegevoegd (voor het geval we geen "draad verwijderen" gebruiken, maar een andere optie):
Anders kunt u een map maken waarin de schroeven gemakkelijker kunnen worden gezien: als een schroef een bepaald storingsvolume heeft, zullen alle schroeven van hetzelfde type hetzelfde storingsvolume hebben. Maar als er een schroef is met een ander volume, moet u het van dichterbij bekijken.
Edit: Het is misschien niet te begrijpen, dus ik zal meer uitleg geven: in feite is het voor een massacontrole dat het interessant zal zijn: als we weten dat een M5-schroef van lengte L zal interfereren met een M5-gat van bijvoorbeeld 0,3 kubieke mm, dan zouden alle schroeven zo'n belang moeten hebben. Is dit niet het geval, dan is de schroef slecht: wij lossen het probleem standaard op. En als we de contacten als referentie behandelen, met de schroeven in een vijl, kan dat het werk al een stuk makkelijker maken.
Dus dat is de beste oplossing die ik te bieden heb.
Oké met coincoin.
Deze functie houdt rekening met alle interferentie, zowel met de moeren als in een kraan, maar dit betekent niet dat de schroefdraad de juiste is voor uw schroef.
Ik zou eerder geneigd zijn te zeggen dat je door de schroef in te brengen en te beperken deze visueel kunt detecteren. :)
Ah ok .PL ik zag je opmerking achteraf. Interessante oplossing;)
@.PL, ik heb het gevoel dat ik je een beetje (?) heb uitgeschakeld en dat spijt me.
Bovendien presenteer je, in tegenstelling tot mij, een oplossing aan Pgosset.
Achteraf is het waar dat ik ook de oplossing probeer te begrijpen en dat je eerste uitleg een beetje kort was voor een tijdelijke oplossing. En ik zeg tegen mezelf dat als ik mezelf vragen stel, anderen ook vragen kunnen stellen.
Muggenziften:
En plots leidt je 2e bericht me naar nieuwe vragen (niet getypt!). Als ik het goed begrepen heb, maak je je vergelijking van volume ... wat goed lijkt te werken, als alle schroeven hetzelfde zijn.
Maar als u vrijwillig een M2-schroef en een M6-schroef in uw assemblage plaatst, worden uw resultaten noodzakelijkerwijs afgekapt. Tenzij u vooraf uw eigen volumeberekeningen maakt, telt u het volume van de M2 op bij dat van de M6 vermenigvuldigd met het aantal schroeven.
Laten we nu zeggen dat je een M3-schroef plaatst in plaats van de M2 en een M5 in plaats van de M6 ... Het is mogelijk dat de volumes elkaar compenseren (afhankelijk van de lengtes e.d.) en een goed resultaat er ineens goed uit laten zien terwijl dat niet zo is
Wat ik begreep van .PL en vertel me of ik het mis heb :), is dat als je "de draad verwijdert" (wat in feite een tik is ;)) de M10-schroef zonder botsing de M10-schroefdraad binnenkomt, zodat je van mening bent dat het de juiste schroef is voor het juiste tikken, aan de andere kant, als je een M8-schroef plaatst, is er geen botsing en zie je niet dat het de verkeerde schroef is. Het werkt dus voor schroeven die te groot maar niet te klein zijn.
Bekijk deze tutorial Toolbox en slimme bevestigingsmiddelen
Als je eenmaal gaten hebt gemaakt
Hij selecteert de juiste diameter voor de schroeven zodat u zeker bent van de juiste diameter en spoed
Het is aan jou om de lengte of het eindonderdeel te kennen
https://youtu.be/4vTbyDJBkes
@+ ;-)
Helemaal niet boos, het is waar dat de eerste verklaring achteraf helemaal niet duidelijk was!
In feite is er geen kant-en-klare oplossing, dus ik heb de bestaande gereedschappen naar behoefte aangepast, maar inderdaad, een te kleine schroef zal inderdaad niet foutief verschijnen zoals de andere, dus we kunnen het behandelen! Daarna hangt het natuurlijk af van de complexiteit van de montage, aangezien we met veel subassemblages werken, is het eenvoudig en snel op te zetten op een assemblage waar er 4 tot 5 soorten schroeven zullen zijn.
Maar als je niet met subassemblages werkt en er zijn 50 soorten schroeven met meer dan 500 onderdelen en veel schroeven die maar een paar keer worden gebruikt, kun je het werk opruwen, maar het is niet onfeilbaar:)
Dank u voor uw antwoorden
We zullen dan (op een dag...) moeten wachten op een evolutie van SW
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze dit melden?