Niet-echte start- en eindfunctie van de draad

Hallo

Ik zou graag willen weten of het op SW2021 mogelijk is om het begin en einde van een draad op een progressieve manier te modelleren zoals bij verspaning?

Op mijn ontwerp zitten het begin en het einde van de draad niet aan het einde van de overspanning, maar in het midden.

Ik zou graag het begin en einde willen kunnen valideren door middel van 3D-printen en visueel in CAD.

Weet iemand of het mogelijk is of niet?

Bedankt

vue_filetage.jpg

Hallo

Ik maak een scan van het gezicht dat de draad abrupt beëindigt volgens een 3D-spline die een voortzetting is van de spiraalvormige van de draad

Als je geïnteresseerd bent, stuur ik je een voorbeeld.

2 likes

Is een simpele afschuining voldoende?

4 likes

Hallo @tous,

Vanuit mijn ervaring als draaier bevestig ik het idee van @stefbeno, (voor metalen, kunststoffen... Geen idee, maar kijkend naar de draad van een plastic fles, lijkt de scan van @soring mij realistisch :).

Ik wil ook zeggen dat de SW draden zijn nominaal, een M12 is echt 11,8 mm,

Het hangt af van het type schroefdraad / schroefdraad (metrisch, plaatschroeven, houtschroeven of plastiet). Het hangt ook af van de productietechnologie. 

Wat je laat zien ziet eruit als een plastic fles . Er is een goed gedefinieerde standaard voor dit type net. En het begin van het net is degene die ik heb afgebeeld. SW weet niet hoe het moet, zodat het geïmproviseerd kan worden. Voor het uiteinde van de schroefdraad kan het oppervlak loodrecht blijven staan, geen risico op vastlopen bij het losschroeven.

1 like