Ik heb dit onderdeel gemaakt als ik lid ben geworden, ik ben op zoek naar het profiel van mijn onderdeel te laten ontvouwen, maar ik weet het niet pk de functie doet het niet van mij Ik denk dat dat weet vanwege de afschuining van mijn Ik weet het niet zeker
Hallo. Ik kan niet openen omdat latere versie. Maar het is niet mogelijk om een volume uit te vouwen. U kunt vlakken, oppervlakken, plaatwerk ontvouwen, maar geen volumes.
Als je een stap plaatst, kunnen er oplossingen zijn.
1,5 of 3,5 mm? In de algemene plaatwerkinstellingen is de dikte ingesteld op 3,5 mm (en de buigradius op 1 mm!). Door de eerste creatiefunctie (Folded Base Sheet1) te bewerken, is de plaatdikte opnieuw gedefinieerd naar 1,5 mm, maar daar lijkt geen rekening mee te zijn gehouden. De waarde is ingesteld op 3,5 mm. De afschuiningsfunctie doet normaal gesproken zijn werk, maar de oorspronkelijke afmetingen hebben tot gevolg dat de buitenkant van de plaat wordt verwijderd, waardoor de uitgevouwen toestandsfunctie in de fout gaat. Als de grootte van de afschuining wordt verkleind zodat de buitenzijde van de plaat niet meer wordt verwijderd, werkt de uitgevouwen toestand , maar is de geometrie van de afschuining op de uitgevouwen vorm onjuist (hoek van 60° in plaats van 30°?). Het lijkt erop dat de plaatwerkmodule geen afschuiningen ondersteunt...
De oplossing: - Gebruik de afschuinfunctie niet. Geef na het uitvouwen van de plaat de voorkeur aan een "through-through" extrusiemateriaalverwijderingsfunctie. Dimensioneer de schets op een zodanige manier dat het bestaan van de buitenzijde wordt gegarandeerd. Vouw het plaatwerk... - de uiteindelijke functie uitgeklapte toestand is dan functioneel (zie bijlage, SW 2020).
Nog een laatste vraag: wat heeft het voor zin om de plaatwerkkenmerken van SolidWorks te gebruiken om dit onderdeel te modelleren? Een eenvoudige basis met omwenteling geeft geometrie in een enkele functie. En uitvouwen is geen probleem...