Ik heb een probleem met de "deboss"-functie van de opwindfunctie, de functie selecteert inderdaad automatisch het deel dat moet worden gegraveerd en ik kan het andere onderdeel niet selecteren...
In de bijgevoegde afbeelding probeer ik bijvoorbeeld de elleboog te behouden en het overtollige plaatwerk te verwijderen, maar de functie doet het tegenovergestelde.
Er is al een regel die moet worden gerespecteerd, namelijk dat uw wikkelschets niet groter mag zijn dan het onderdeel (behalve in het geval van een volledige cilinder.
Het lijkt mij dat de linkerregel van je schets te ver verwijderd is van het deel aan de rechterkant dat in een komma is gesneden.
Bovendien zie ik in de creatieboom niet hoe je je plaatwerk in rondjes hebt gebogen. De opwindfunctie is hier naar mijn mening niet voor gemaakt.
Je moet je stuk posten om duidelijker te zien en je te vertellen wat er mogelijk misgaat.
Dit bevestigt mijn eerste indruk. U gebruikt een functie die hier niet voor bedoeld is.
U maakt gebruik van winding-deembossing in plaats van eenvoudige materiaalverwijdering. Maar het is niet vervelend, want het probleem komt van je schets, die niet goed is. Eén beoordeling is verkeerd. Ik respecteerde je manier om de hoofdvorm te doen, ik heb alleen schets 8 gecorrigeerd.
Je moet redeneren als voor een verwijdering van materiaal waarbij het is wat er in de schets is dat de verwijdering veroorzaakt. In uw geval vroeg u om al het plaatwerk te verwijderen, wat uiteraard niet het doel was.
Ik voeg de afbeelding bij van de schets die u moet wijzigen.
Als je in V2019 bent, kan ik je het gewijzigde bestand doorgeven.
Zozo_mp Het verwijderen van materiaal zal "normaal" zijn in het schetsplan, het zal niet dezelfde ontwikkelde lengte geven als bij een wikkeling, heb ik het mis?
Niet als u het materiaal van de vlakke plaat verwijdert met de uitgevouwen functie.
@Ac cobra of @GT22 of andere collega's zullen bevestigen hoe het moet.
Hier heb ik alleen de schets van de wikkeling aangepast zonder je ontwerp aan te passen. Aan de andere kant is het voor mij gemakkelijker om het materiaal te verwijderen en daarna te buigen (waarschijnlijk omdat ik altijd in gedachten heb wat er in de werkplaats gebeurt. Maar met de opwindfunctie werkt het nog steeds.
Ik bevestig wat zozo_mp zei, als je door een uitgevouwen gaat en dan je materiaal verwijdert en dan vouw je het zal goed werken en je snede dichter bij de realiteit komen.