Ik was begonnen met het idee van een stempelfunctie, maar het gaat om het maken van het gereedschap in de vorm van een spiraal. Van een massief vel of je al gesneden vel, geen idee van voorkeur/haalbaarheid.
Kleine opmerking, voor degenen die dit bericht zullen volgen, je spiraal is gemaakt in een halve boog, dus de spiraalfunctie van sw zal niet nuttig voor ons zijn, denk ik, wat het ons niet gemakkelijker maakt.
Wordt je spiraal opgelegd? Of een echte spiraal is mogelijk (straal evenredig met de draaihoek) maar het betekent dat je breedte niet constant zal zijn op 52 mm.
Om de reactie van mijn mede-forumers te zien en de oplossing die ze zullen brengen.
@sbadenis ik heb een DWG voor je gemaakt die je alleen maar de dikte onder SW hoeft toe te voegen. (Ik ben SW2019 had geen probleem)
Je zult zien, in tegenstelling tot je tutorial, dit geluid van halve cirkels en niet een "echte" spiraal.
Het is niet onmogelijk dat u uw concept van de spiraal moet herzien, wat de zaken gemakkelijker zou moeten maken, zoals eerder, het hangt af van uw eisen / behoeften.
Edit: om niet nog een antwoord te maken.
Het deed me denken aan dit (herinnering aan kamperen in Italië 30 jaar geleden ^^):
Vegen met een spiraal is niet genoeg omdat je aan de bovenkant een klein stukje moet toevoegen.
Als je de perfecte vorm wilt, kun je beter beginnen met "Bossing/Smoothed Base" omdat op mijn model de landing aan de bovenkant een beetje "poep-uitschot" is
Om dit met een zwaai te bereiken, moet je een spiraalvormige kegel naar beneden (ondersteboven) maken zodat je het platte deel van de bovenkant kunt maken.
Voor het lid van het Europees Parlement en voor het snijden van de plaat moet het onderdeel echter plat worden gemaakt in een tweede lichaam dat zich op een tweede vlak bevindt, tenzij mijn eminente collega's ons vertellen hoe we de spiraalvormige plaat plat moeten maken.
Inderdaad, ik zal een spiraal maken van een halve cirkel, maar deze kan zonder problemen worden gemaakt van de SPIRAL-functie.
Het idee is vooral om een onderdeel te kunnen laten "uitvouwen" om het op NC te kunnen sturen om te worden gesneden en om een gevouwen functie te hebben die min of meer in lijn is met het eindresultaat.
Hier is een beeld van het resultaat dat ik wil hebben.
Van een vierkante plaat waarin een spiraalvormige snede in bewerking me in staat zou stellen dit resultaat te krijgen door aan het centrale punt te trekken:
De gemakkelijkste manier als het voor LASER- of CNC-snijden is, is om te beginnen met een vlakke geometrie.
De gemakkelijkste manier is om het te tekenen volgens de regels van de geometrische kunst, afhankelijk van het type spiraal dat u wilt verkrijgen. Afhankelijk van het aantal centra en het aantal 90°, 120° bogen etc.
Om u te helpen bepalen welk type spiraal u gaat gebruiken, kunt u de uitgevouwen rand op een vlak erboven projecteren. Zodra je platte spiraal klaar is, gebruik je in plaats daarvan de buigfunctie, die je normaal gesproken iets dichter bij de realiteit geeft dan de functie met een conische spiraal die geen rekening houdt met de vervorming van het metaal (gelijk aan het verlies bij de bocht) wanneer je plat naar spiraalvorm gaat.