Omgekeerde buigfunctie

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van een vraag van een Lynkonaut, waarbij het antwoord het gebruik van de flexfunctie was.

Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om het andersom te gebruiken.

Dat wil zeggen, ontwerp uw gebogen onderdeel en decimeer het vervolgens om (onder andere) een MEP te maken.

Meer dan woorden, een mooi beeld.

Het is een buis van Ø114,3 met een buigradius van 317,5 (op de neutrale vezel)

En ik was het vergeten, SW2014 SP5

Fred.

Wat zijn de juiste parameters om in te vullen om uiteindelijk een mooie rechte buis te hebben (en dan toch met de juiste lengte ontwikkeld).

sans_titre.png

Om een buis te buigen, moet je door de plaatwerkmodule gaan.

Voor een buis debent is dit niet mogelijk, tenzij uw buis open is, in welk geval de buis wordt uitgeklapt. Maar dat is niet wat je zoekt.

Probeer het door een vierkante staaf onder de plaatwerkmodule te modelleren en niet een buis. Naar de functie van geborsteld gevouwen plaatwerk of naar een ombouw naar plaatwerk.

1 like

Met de Deform tool werkt het best goed

om de kansen te controleren die ik niet heb gedaan

Maar voor zo'n eenvoudig stuk hoef je alleen maar de zijkanten van de rechte delen te nemen en de neutrale vezel te meten en je voegt het hele ding toe

Ik heb het bestand aan u bijgevoegd in SW 2012

@+ ;-))

deplier_tube_outil_deformer.sldprt

Het doel van de vraag zou zijn om buispanelen (in feite wanden bestaande uit een rij buizen gescheiden door flats) te kunnen "decintre".

In sommige gevallen zijn er openingen (deurdoorgang, mangat, enz...) en buigen (zodat het paneel de muur en het dak maakt) en "het detineren van het paneel zou me hebben geholpen om een "plat" plan van het paneel te maken om de sneden te maken voordat ik buig.

Voor het ontwerp van de buizen (en panelen) gebruik ik de gelaste constructie (die geeft me de ontwikkelde lengte en helpt me om mijn wolvengezichten te maken).

met SW is het het doel om in echte 3D te werken

Het vlakker maken van je muur, plafond en vloer past dus niet in de functie van de log

Maar niets weerhoudt u ervan om uw muren, dak en vloer in plaatstaal te concentreren en uw buisdoorgangen te maken, uw tafelkleden te leggen en alles op deze oppervlakken te projecteren muur, dak, vloer

en na het uitvouwen van uw bouwplaat

nou als ik het goed begrepen heb ;-( Ik weet het eigenlijk niet zeker

Ik antwoordde je, het lijkt mij dat het je uitgevouwen buis is, die bijna werkt met wat verlies in de plooien

@+ ;-))

1 like

Dit is het type product waarvan ik denk dat het u kan helpen bij uw probleem

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/presentation-smap-3d-piping-isometrique

@+ ;-))

1 like

Voeg in feite een stuk plaatwerk toe dat mijn muren zou vertegenwoordigen met de openingen en de uitgevouwen werkt perfect. (Ik had niet nagedacht over deze oplossing)

De vervormingstool werkt zoals je zegt vrij goed.

Maar om iets te maken dat goed genoeg en schoon genoeg is voor een tekening, lijkt het erop dat ik veel extra stappen moet doen. Ik denk dat ik voor deze paar foto's mijn oude techniek zal behouden (een nieuw stuk dat de uitgevouwen van de eerste zal zijn).

Ik ontwerp geen leidingen, ik volg gewoon de algemene plannen van de klant.

Hartelijk dank voor uw hulp.

2 likes