Multi-extrusiefunctie op SOLIDWORKS

Hallo

Ik gebruik vaak een functie op CATIA genaamd Multi-extrusie om functies en schetsen op de boom te minimaliseren

Mijn vraag, is deze functie beschikbaar op SOLIDWORKS of niet?

Ik heb veel gezocht zonder resultaat

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo

Ik geloof niet dat deze functie bestaat in Solidworks; Ik werk er al 15 jaar mee en ik heb er nog nooit van gehoord

2 likes

Hallo

Het principe op SW is: 1 extrusie = 1 enkel volume.
Dus geen multi..

2 likes

Hallo 

Je kunt altijd één schets en meerdere extrusies maken! 

1 like

Hallo

"ac cobra 427" "todesco" Heel erg bedankt

"Haderack " Dank u wel en kunt u mij alstublieft uitleggen of mij screenshots van het pictogram op SW te begrijpen (m.ouatar@gmail.com)

Heel erg bedankt en een fijne dag verder..

Hallo

Gewoon op je schetsplan maak je je schets met  verschillende gesloten contouren (met de vormen die je wilt hebben) Je gebruikt je extrusie  door je omtrek te kiezen die je wilt, en als je de tweede schets wilt gebruiken, neem je je functie en klik je weer op je schets waar je allemaal hebt getekend. Dit wordt een gedeelde schets genoemd. 

Het werkt met alle functies, je kunt een schets en 3-4 functies hebben. Na het probleem is dat het altijd op hetzelfde niveau is. 

Maar misschien kun je er makkelijker je weg in vinden? daarna kan het snel een puinhoop worden^^ 

Ik hoop dat ik je heb geholpen!

Fijne dag

1 like

Een enkele schets kan meerdere contouren bevatten en meerdere extrusies dienen.
Maar elke extrusie blijft een ander en uniek volume.

1 like

Dank u allen,

"  Haderack " bedankt, maar op de boom zullen we altijd veel functies hebben, en dat is niet het geval op CATIA

U heeft de mogelijkheid om functies in mappen te groeperen.

3 likes