Inpakken en wegwezen

Hoi allemaal

Ik ben onlangs overgestapt op de SW 2022 SP3.1-versie, sindsdien is er geen manier om pack and go to do uit te voeren door met de rechtermuisknop op een onderdeel en/of assemblage te klikken.

Heb je een truc om deze functie te gebruiken zoals op SW 2021? 

Bedankt  

Hallo Axel.F,

Ik weet niet of dat precies aan uw verzoek zal voldoen en  of ik uw verzoek goed begrijp.

Ik ben op SW 2020, maar ik denk dat het ook werkt op 2022. Je kunt naar aanpassingen gaan en een sneltoets toevoegen voor de Pack and Go-functie, het gaat min of meer terug naar hetzelfde als je oude methode, maar deze keer hoef je alleen maar de snelkoppeling te onthouden die je hebt ingevoerd.

In de hoop dat dit aan uw behoeften voldoet

Hallo

Zie dit onderwerp: SOLIDWORKS Forum Disappearing Pack and Go in het contextmenu | CAD (lynkoa.com)

Ik denk dat het afkomstig is van de installatie, want normaal gesproken bestaat deze link nog steeds in Windows Verkenner. Aan de andere kant moet er het equivalent van Solidworks Explorer zijn geïnstalleerd (Solidworks File Utilities sinds 2020). Zonder deze invoegtoepassing zijn er geen functies die historisch gerelateerd zijn aan Solidworks Explorer.

Hallo

Bedankt voor je reactie op dit bericht. Benoît Martinez_1 inderdaad de sneltoets gemakkelijk te gebruiken is, maar waar ik naar op zoek was, was de oplossing van Cyril.f.

Ik had me slecht uitgedrukt over dit onderwerp, maar het is oké dat het incident moet worden opgelost. Bedankt voor je hulp