Hallo
Ik kom naar je toe om te profiteren van je kennis
Om het insteekgereedschap te laten werken op een plaatwerkstuk zoals dit
Bij voorbaat dank
tenon_mortaise.jpg
Hallo
Ik kom naar je toe om te profiteren van je kennis
Om het insteekgereedschap te laten werken op een plaatwerkstuk zoals dit
Bij voorbaat dank
Het is met solidworks 2017 tenminste, want dat heb ik niet op 2016
Hallo
Kijk daar om te zien of je vindt wat je zoekt, want het is een nieuwe functie voor 2018...
Bedankt cobra 427, maar ik ben dit al tegengekomen en ik kan het nog steeds niet doen
Hallo
Ik heb net een test gedaan op deze functie en mijn conclusie is dat je een getwijnde pen niet kunt omzetten in een pengat.
Om deze functie te integreren heb je 2 plaatwerk behuizingen in je koffer nodig.
Dit werkt op hetzelfde lichaam op de enige voorwaarde dat het teruggrijpt op zichzelf.
Zo ziet het eruit op hetzelfde type plaatwerk als jij.
Dus heb ik aan de linkerkant een L-vormig vel gemaakt en aan de rechterkant een S-vormig vel.
Gebruik aan het begin van de functie 2 exemplaren en kleine waarden zoals 5 mm om een voorbeeld van de functie te krijgen, als de waarden te groot zijn, zie je niets.
Aan de andere kant, voor een plaatwerk dat op zichzelf terugloopt, werd ik gedwongen om 0,1 mm speling over te laten om de functie te nemen. (anders zegt hij dat het overlapt.... zelfs als het niet aanraakt).
Ik zal ervoor zorgen dat dit gedurende de dag in detail wordt beschreven als ik kan en als het uw verzoek is ;)
Hier is mijn zandbak in SW2018
Ik heb getest met een L-vormig stuk (grijs gedeelte) om te zien of de groepsfunctie bruikbaar was.... En nee, want er zijn 3 lichamen en je hebt er maar 2 nodig.
Dus heb ik een U-vormig stuk gemaakt (in rood) daar werkt het, groep 1 aan de linkerkant en groep 2 aan de rechterkant.
Bijgevoegd vindt u mijn deel in SolidWorks 2018
Daarna zijn er nog andere kleine instellingen te maken in deze functie, maar het is nog steeds intuïtief (spel.. afwijking... vertraging... enz.)