Torsiefunctie compatibel met een mechanisch gelast profiel

Kunnen we met deze torsiefunctie een profiel van mijn profielbibliotheek draaien, zo ja, met een spline? een boog van een cirkel

Hoe doe ik het?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Met vriendelijke groet, Nicolas

Het beste is om je profiel opnieuw te doen

Maak je geen zorgen als je een geschetst profiel hebt

Dan doe je wat je wilt via de bocht, geleider, vervorming, torsie, etc

Wat voor soort stuk wil je maken?

@+ ;-)

1 like

Ik wil een stuur maken zoals CHOPPER (lynkoa challenge) met een profiel uit mijn bibliotheek van dunne vierkante gelaste mechanica of een massief vierkant profiel (dat is aan mij).

Werkt het met een profiel?

Of met deze functie kunt u niet een profiel draaien naast dat u op een spline staat

Ik wil graag een vierkant profiel op een spie draaien, zie bijlage

piece_moi_exemple_torsade.sldprt

Ik maak liever een screenshot dat we niet allemaal dezelfde versie van SW hebben

U kunt tekenen met een eenvoudige 3D-schets en uw ronde vierkante doorsnede ontwikkelen... langs deze schets. Als je complexere vormen wilt (zoals het draaien van een vierkante buis in een bocht), heb je 2 schetsen nodig (een die de richting regelt en de andere die de oriëntatie van de sectie tijdens je functie regelt....

1 like

Ik vermoedde dat er een 3D-schets was (piloot of niet, trouwens, ik heb veel dingen geprobeerd), maar alleen kan ik deze manip niet doen

Voor mijn profiel vraagt het om een segment, mijn spline activeert een foutmelding

heb je tutorials over het antwoord van David be3, dat is eigenlijk wat ik probeer te doen

Ik denk dat spiebanen niet in aanmerking worden genomen voor mechanisch gelaste gereedschappen! Je moet erin slagen om je schets te krijgen door rondingen te combineren (ik geef toe dat het een gedoe is als je probeert te "ontwerpen": de uitdaging van de Cox moet ook veel mensen een moeilijke tijd bezorgen:) !! Bijgevoegd is een bestand met 3D schets en twist.

Deel 3.SLDPRT
2 likes

Het probleem met spiebanen

Het is dat het snel misgaat als de kansen niet strikt en streng worden vastgesteld

En welke van + is als je via een veeg draait, kunnen de buigradii de souk snel verknoeien

dus volgens je kleerhanger

Je kunt je rechts draaien in een retilineaire

en buig het dan

hetzij met het buiggereedschap of het vervormingsgereedschap

dezelfde manier van doen in de werkplaats

@+ ;-)

2 likes

Ja, trouwens, de stuurman die ik moest opgeven, het is veel te veel boven mijn DAO-niveau

Bedankt voor je hulp in ieder geval en een goed weekend

Vaarwel

Met vriendelijke groet, Nicolas

1 like

Kijk of het iets dergelijks is dat je wilt

https://lh3.googleusercontent.com/TitQcHG0jZDNMBymSL3b-fHtBpymYjgKDU0hotpB8m0=w342-h207-p-no

@+ ;-)

piece2_torsion_flexion_via_balayage.sldprt
1 like

Ja, dat is het, maar ik kan je onderdeel niet downloaden, het zet het in de storingsmodus elke keer dat het wordt geprobeerd te downloaden

Is het goed met een profiel?

Welke versie van solidworks heb je?

nee, ik heb een profiel aangemaakt, maar het verandert niets

;-)

Ik heb een studentenversie 2013/2014

lancement_de_sldwks.jpg

Je zou dus moeten kunnen openen

Ik begrijp het niet?

@+;-)