Ik werk momenteel in een bedrijf dat bezig is met het aanschaffen van een ERP. We hebben ons gericht op twee leveranciers en ik wil graag feedback verzamelen over het gebruik van ERP in verband met SolidWorks.
Om mijn verzoek te illustreren: in mijn vorige baan werden veel taken onder het ERP handmatig uitgevoerd. Bijvoorbeeld, bij het aanmaken van een onderdeel:
Ik heb het ontworpen in SolidWorks, de velden bijgewerkt (behalve de artikelcode).
Ik diende een verzoek in voor het maken van een code voor aankopen.
Nadat mijn aanvraag was verwerkt, ontving ik de code die ik aan mijn lege veld had toegevoegd, werkte ik mijn plan bij om de code weer te geven en ging ik vervolgens naar het ERP om alle velden in te vullen (plannummer, herziening, aanduiding, materiaal, enz.). Ik heb mijn plan handmatig geëxporteerd in PDF-formaat (plannummer aaneengeschakeld met de revisie) evenals de andere noodzakelijke bestandsformaten die ik onder het ERP aan mijn artikelcode heb gekoppeld.
//
In het geval van revisie heb ik het plan bijgewerkt, de PDF en andere formaten geëxporteerd indien nodig, teruggekeerd naar het ERP, het revisieveld bijgewerkt en vervolgens het PDF-plan en andere bestanden opnieuw gekoppeld onder de artikelcode.
Het volstaat te zeggen dat het voor een code beheersbaar was. Met een groot aantal werd het echter vervelend en omslachtig.
Ik wil zoveel mogelijk zaken automatiseren, enerzijds om tijd te besparen, anderzijds om menselijke fouten te vermijden.
Uiteraard bieden uitgevers vaak ERP aan als de master. Maar kunnen we SolidWorks niet passeren als de masterbasis van SEO? En het ERP zou de elementen uit onze database kiezen (die op dit moment strikt genomen niet bestaat, we gebruiken geen PDM of PLM), zou het werken?
Ziezo, dank aan de mensen die me zullen verlichten.
Ik hoop dat u snel antwoord krijgt op uw vragen, want een zeer vergelijkbaar onderwerp is dezer dagen behandeld. Hier heb je echte experts op het gebied van PDM en ERP en PLM
In de tussentijd is dit wat Visiativ over dit onderwerp te zeggen heeft
We hebben geen grondige integratie gedaan tussen Solidworks en CAPM. We zijn gestopt bij het importeren van stuklijsten (via een oude tool ontwikkeld door visiativ tussen Solidworks en Cegid: dat moet nu beter/eenvoudiger zijn). Dit is het belangrijkste om geen stukken te vergeten. Degenen die al in CAPM zijn gecodificeerd, linken rechtstreeks, voor degenen waar het CAPM-artikel niet bestaat, heeft de regel een andere kleur en weten we dat het artikel in de CAPM moet worden gemaakt.
We maken ook geen automatische koppelingen met onze pdf's (waarschijnlijk een vergissing, maar onze pdf's zijn goed georganiseerd, dus het is gemakkelijk te vinden met het plannummer).
Wat je wilt doen is mooi op papier, maar het kan snel grote problemen opleveren (Solidworks, dat een puinhoop maakt in de CAPM na een stagiair die de familie van onderdelen van een schroef met 50 configuraties heeft gedemonteerd, bijvoorbeeld). Ook heb je in CAPM vaak meer informatie dan in 3D (normen, specificaties, etc.) dus je zou alles in 3D moeten invullen als je naar het einde van deze logica gaat. Als u ook informatie begint te plaatsen zoals leverancier of weet of het artikel is gekocht of vervaardigd, kan het zijn dat u 3ds voortdurend wijzigt om informatie bij te werken die niets te maken heeft met de definitie van het product.
Solidworks moet inderdaad de meester zijn en ERP de slaaf.
Vervolgens kunt u de eigenschappen van uw Solidworks-bestanden in bulk exporteren via bijvoorbeeld de mycad-hulpprogramma's (een CSV-bestand) voor integratie in het ERP.
Kortom, alles is uitvoerbaar, geen EPDM nodig (CSV-bestanden kunnen het lukken en een enkele map voor uitwisselingen). Je hoeft "gewoon" een reeks tests te doen.
Hallo allemaal, We hebben een in-house applicatie ontwikkeld die een SW-koppeling met ons ERP mogelijk maakt met de volgende functies:
Afbeeldingen van 3D-onderdelen invoegen
Revisies bijwerken van SW naar ERP
Invoegen van stuklijsten in SW om subassemblages te maken die worden gebruikt voor verbruiksartikelen
Hiervoor werken we met de Document Manager API van SW en voegen we de gegevens in of wijzigen we de gegevens in de ERP SQL-database of met tekstbestanden. Ik weet niet welke ERP je gebruikt, maar je moet er rekening mee houden dat dit werk zeer persoonlijk is en dat het aan beide kanten ontwikkeling vereist, dus het kost tijd en kosten.