Hallo Mijn Solidworks 2026 werkte correct sinds de installatie in december 2025, maar de afgelopen 3 dagen geeft hij veel fouten aan bij het openen van assemblages, waar ik eerder geen problemen mee had. sommigen willen zelfs geen SWSHEL-fout 1 meer openen. Kun je me helpen?
Hallo Stéphane. Mijn antwoord zal je niet plezieren. Dit is geen oplossing, maar een mogelijke verklaring. NOOIT NOOIT, INSTALLEER een recente versie met het label van het jaar van genade, waar we zijn. Blijf altijd op een versie van jaar -2 en sp3 minimum, zowel 2023 als 2024. Het is een levensregel. Ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost. Succes.
Ik begrijp het. We stellen de overname van 3DE uit omdat het werk en opslag in de cloud vereist. Onze keuze is om te weten dat alles thuis wordt opgeslagen en niet op het platteland, met 3-2-1 beveiliging. Ik hoop dat alles zo snel mogelijk geregeld wordt. De VSTV-teams zijn daar voor betrokken.
Je bent niet de enige — SWSHEL Error 1 begon bij veel gebruikers te verschijnen na SP0.0-updates. In veel gevallen lost een eenvoudige reparatie-installatie of het terugdraaien naar een stabieler servicepack (SP2/SP3) het op.
Ook is het advies van SolidWorks om vroege releases te vermijden — nieuwere versies worden vaak geleverd met stabiliteitsproblemen.
Als reparatie niet helpt, probeer dan de assemblage te openen met onderdrukte componenten of test met een kopie buiten de PDM.