Solidworks ratelwiel bediening

Hallo

Ik probeer tevergeefs een ratelwiel (zie bijgevoegde afbeelding) aan de praat te krijgen op solidworks. Kan de pallen niet op het tandwielprofiel houden. Onmogelijk om een "cam" -beperking in te stellen. Heeft iemand de oplossing?

capture_cliquet.jpg

Creëert tailleradii

minstens gelijk aan je pallen

aan de rechterkant van je tandrad 

En creëert oppervlakken

1 tandwiel 

2 pallen

en beperkt deze oppervlakken

@+

@gt22

Goed nieuws! Ik begreep er niets van!  Vooral zoals je doet om het wiel 360° te maken. Het probleem is dat de pal op en neer gaat en het wiel heen en weer drijft.

Ik ben er niet zeker van dat de mechanische beperkingen van het type "Tandheugel" in dit specifieke geval werken.

Maar hé, het is ochtend, ik ben nog niet opgewarmd ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo, ik heb geprobeerd" aan mijn kant om een eenvoudig ratelwiel te maken en de beperking toe te voegen, tot nu toe geen probleem, aan de andere kant de buitenkant van de animatie het werkt op sommige tanden en wordt vervolgens vergrendeld, simpelweg door het feit dat de anti-reverse "springt" van de ene tand naar de andere in plaats van het profiel te volgen. Dit alles omdat de achterkant van de tand stijf is, als u hetzelfde doet door een tand met een zachtere helling te maken, zal de beperking veel beter werken, maar niet overeenkomen met uw mechanisme.

Kortom, de nokkenfunctie is niet geschikt voor een ratelwiel, omdat deze verondersteld wordt contactverlies tussen de 2 delen te hebben.

Hier is mijn voorbeeld en degene die in de doos werkt.

1 like

Goedenavond FUZ3D

Dit bevestigt wat ik presenteerde ;-)

Ik denk dat om het probleem te omzeilen, je moet beginnen met een eenvoudige spie die in lijn wordt gezet en een enkele punt op de ratel.

Het werkt heel goed, ook als een eenvoudige anti-reverse klik of als een aandrijfratel waarbij de ratel afwisselend van links naar rechts gaat.

Ik heb het een beetje een snatch (de plint is lelijk maar hey het werkt ;-)   ) maar je hoeft alleen maar de spline te verbergen en presto! noch gezien! noch bekend! Dit is het idee dat verder moet worden uitgediept.  (zie bijgevoegde afbeelding)

Vriendelijke groeten

roue_cliquet_animee.jpg
2 likes