Functies Blokkerende functies - Markeren - Zuiveren - Grafische driehoeken

Hoi allemaal.

We gaan SW 2013 op kantoor installeren.

We waren in 2011.

Ik heb verschillende tests uitgevoerd op de 2013.

Ik gebruikte de functieblokkerende functies op onderdelen met meerdere carrosserieën. Op andere delen, Markeer configuraties. Gebruik de mogelijkheid om grafische gegevens op te  schonen.  Ook gebruikt, beheer van grote ontwerpen en analyse van grafische driehoeken.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld. Ik zie geen verschil in de openingstijd op assemblages bestaande uit x multi-body met reconstructie tps dicht bij 0 (na blokkering).  Op een multi-body deel, met alle lichamen geblokkeerd, als ik een eenvoudige extrusiefunctie toevoeg, vertraagt het....

Geen merkbaar verschil met onderdelen met gemarkeerde configuraties.

Als ik de stukken met een zeer hoog aantal grafische driehoeken verberg, zie ik ook geen verschil in de opening en weergave.

Heeft u dezelfde opmerking over deze functies?

Bedankt.

Vriendelijke groeten

Julian

Hoi @ julien

Heeft u uw assemblage geüpdatet?

Om te proberen met de tab-werkbalk, evalueren, statistieken van de functie

http://img708.imageshack.us/img708/9279/rzs3.png

@+ ;-)

Hallo GT 22.

Dank u voor uw antwoord.

Ja, de montage is bijgewerkt.

Het statische gereedschap op de onderdelen geeft tijden aan die dicht bij 0 liggen.

Ik zie echter geen verschil in de montage.

Vriendelijke groeten.

Julian

Hoi @ Julien

Ik heb dit gevonden

http://blogs.solidworks.com/solidworksfrance/2013/10/macro-pour-activer-la-barre-de-blocage-dans-le-feature-manager.html

Functies voor macrovergrendeling:

http://199.255.29.221/Salesforce/api/macros/FreezeBar_at_End_and_Save.zip

Macro Unlock Functies:

http://199.255.29.221/Salesforce/api/macros/FreezeBar_at_Top_and_Save.zip

Als u de functies van een onderdeel hebt vergrendeld en u wilt er een eenvoudige extrusie op uitvoeren

Ik denk dat het heel normaal is dat het vertraging oploopt, aangezien de functies van dit onderdeel vergrendeld zijn, dus je moet het eerder ontgrendelen

Bekijk deze video van Solidexpert

http://www.youtube.com/watch?v=c3eAeK6F9Bs&feature=share&list=PLB2E43F8C55EA4E70

voor verborgen kamers

als ik me niet vergis, zijn ze gewoon visueel verborgen, maar bestaan ze nog steeds, dus ze moeten ook opnieuw worden opgebouwd

@+ ;-)

Hallo.

Heel erg bedankt GT22;

Ik wierp een blik op de links.

De SolidXpert-macro lijkt mij geen significante + te brengen. Op SW hoef je alleen maar met de rechtermuisknop op de blokkeerbalk te klikken om alles te blokkeren of te ontgrendelen.

Voor mij, als je een eenvoudige extrusiefunctie toevoegt aan een as met alle fct's geblokkeerd, zou het niet moeten achterblijven. We moeten ons in een kamerconfiguratie bevinden met gedempte lichamen (Defeature of geïmporteerd lichaam).

In de handleiding van SW staat het:

De eigenschap Grafieken -Driehoeken geeft het aantal facetisatiedriehoeken aan dat wordt gebruikt om een component weer te geven. Wanneer u voor een bepaald onderdeel de instelling voor de beeldkwaliteit verhoogt, neemt het aantal driehoeken toe en nemen de prestaties af. Als de grafische prestaties in een zeer grote assemblage worden vertraagd, kunt u de componenten sorteren door Afbeeldingen - Driehoeken te selecteren. U kunt dan overwegen om componenten met een groot aantal s-driehoeken te maskeren.

Bedankt

Fijne zondag

Julian

Deze functie bespaart reconstructietijd wanneer we complexe onderdelen hebben waarvan de geometrie nooit verandert, en  het is ook erg handig voor bibliotheekonderdelen of leveranciersonderdelen waarvan u de afmetingen nooit zult  wijzigen. - Zie meer op: http://blogs.solidworks.com/solidworksfrance/2013/10/macro-pour-activer-la-barre-de-blocage-dans-le-feature-manager.html#sthash.eGDn813Y.dpuf
1 like

re Hallo @ JH

We zijn het dus eens met onze gemeenschappelijke leesgrondslagen

Dat de functie is gemaakt voor complexe onderdelen in een lib (onderdelen die nooit veranderen, onderdelen van leveranciers)

dus voor de reconstructie van deze genoemde kamers

maar dat deze functie niet reageert  voor een montage 

@+ ;-)

PS: we zijn gewend om dit antwoord op te schrijven als een antwoord concrete elementen met zich meebrengt

Wat ik deed voor je laatste antwoord

En als een antwoord het probleem oplost, noteren we opgelost rechts van de gestelde vraag

1 like

Dank je wel GT22.

Als ik een assemblage open met x complexe multibody onderdelen, zie ik geen verschil in de openingstijd van de assemblage en tijdens het tekenproces.  
Functies geblokkeerd,  ik heb dezelfde tijden.  De statistische tool geeft reconstructietijden aan die dicht bij 0 liggen voor onderdelen met geblokkeerde fcts.

Ik heb niet de indruk dat deze fcts-blokkeringsfunctie effectief is.

Ik wilde feedback krijgen van gebruikers in het veld.

Bedankt.

Vriendelijke groeten.

Julian

Opmerking:  Dit is mijn eerste keer op deze site,  ik denk dat de site snel "verrot" zal zijn door dit puntverdelingsbeleid. Een beetje zoals de goed geoliede commerciële machine van Axemble. Sorry heren.

1 like

Hallo @JH,

Wat betreft de blokkeerbalk, ik denk niet dat deze effectief is op multi-body. Aan de andere kant is het op een onderdeel met een zeer groot aantal functies in de constructieschacht (bijvoorbeeld een motorblok met 255 functies). En in dit geval worden de herberekeningstijden in sommige van mijn tests echt gedeeld door 2 of zelfs 3.

Wat betreft het opslaan van configuraties, dit verandert niets aan de tijd die nodig is om het document te openen, het doel is niet dit, het doel is om onmiddellijk van de ene configuratie naar de andere over te schakelen.

En tot slot wat betreft de grafische driehoeken, daar heb ik geen test mee gedaan.

@+

3 likes

@JH

Hallo

Ik zie niet in hoe het puntensysteem Lynkoa snel zal doen rotten, als dat het geval is, zullen we natuurlijk reageren.

Ik nodig u uit om, voordat u dit oordeel deelt, de tijd te nemen om de site te ontdekken, deel te nemen en uit te wisselen met de leden van deze site die, zoals u zult zien, een goede gemoedstoestand hebben.

Het is dan aan u om in de praktijk met kennis van zaken conclusies te trekken...

Desalniettemin blijven we openstaan voor alle kritiek, zodat deze site een plaats van wederzijdse hulp is CAD waar iedereen interesse in heeft.

Hartelijke groeten

Yves Bouthérand, CM Lynkoa

4 likes

Goedenavond allemaal.

Dank je wel Coyote.

Op complexe onderdelen in multi_corps geeft het statistische instrument zeer significante (teorische) winsten aan. Je gaat bijvoorbeeld van 120 s naar 8 s. Bcp's van stukken zonder herhaling of lichaamssymmetrieën zijn op 0 s.

Deze functie is blijkbaar alleen geldig voor delen van één lichaam.

Dat is jammer, want de multi-body modus vereenvoudigt veel montages enorm. De boomstructuur is kleiner. Ik hoop dat onze vrienden bij SW aan dit onderwerp zullen werken.

Zeer relevant antwoord op het opslaan van configuraties. Het doel is om direct van de ene configuratie naar de andere over te schakelen.

Goedenavond allemaal.

Goedenavond aan mijn beschermengel!

Vriendelijke groeten

Julian