Functies die worden gewist wanneer ze worden afgevlakt?

Ik heb een plaatwerk stuk zonder configuraties, alleen het uitgeklapte.

Door welk wonder is een van mijn piercings gewist op het moment van afvlakken.

De functie is inderdaad aangevinkt en verwijderd in het platte patroon.

dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt sinds de SP5-versie van 2013.

Ik heb een zeer relatief vertrouwen in het plaatwerkproduct.

En ik verspil veel tijd aan het controleren van de onderdelen.

Kortom, niet te veel tijd om bij het onderwerp stil te staan, maar of iemand dit soort problemen heeft en of ze een oplossing hebben.

Opmerking: Ik geef ook aan dat de eigenschap voor het verwijderen van functies voor de nvle-configuratie niet is gecontroleerd.

sw-defaut_01.jpg

Inderdaad, niet logisch!! Het ruikt naar de "oude kever".

Een aanknopingspunt:

Misschien omdat je piercings externe referenties hebben?

Doe een test door de externe referenties op te sommen en deze te laten breken, en te herhalen als er iets verandert

2 likes
Hallo, je kunt proberen om het gat in de uitgevouwen configuratie te maken.
2 likes

Heeft u in de materiaalafnamefunctie 8 de optie "Normale materiaalafname" aangevinkt? Daar zou het vandaan kunnen komen.

Als het niet wordt gecontroleerd, is de geometrie zodanig dat het na het buigen (machinaal bewerken) moet worden gemaakt. Als de optie is aangevinkt, wordt de geometrie bewerkt om opvouwbaar te zijn.

screenshot461.jpg
6 likes

Hallo

Ik ben het helemaal eens met @Benoit.LF, ook al zou deze optie logischerwijs automatisch moeten worden aangevinkt als je in plaatwerk bent.

@+

5 likes

Hallo, ik werk al meer dan 2 jaar met de plaatwerkmodule van Solidworks, ik ben verschillende bugs tegengekomen ja, maar niet deze.

Komt het niet van je model van de kamer?

Een slechte bediening of iets anders dat uw model van onderdeel zou hebben veranderd.

Edit: Ik had het antwoord van Benoit niet gezien. Het is waar dat in alle gevallen, behalve in speciale gevallen,  deze optie "normale verwijdering" moet worden aangevinkt

2 likes

Hallo aan iedereen die heeft gereageerd.

En al mijn excuses voor het zo laat antwoorden, ik was op de bouwplaats in mijn lift.

Ik heb net mijn CAD-werkstation gevonden en ik heb net je verschillende oplossingen geprobeerd.

1 .  Nadat ik het verwijderen van de functie in de configuratie van het platte patroon heb uitgeschakeld, kan ik de bug niet langer reproduceren.

2. Ik heb geprobeerd de normale pick-up aan of uit te vinken, geen verschil met de uitgeklapte.

3. Ook externe referenties zijn geen probleem.

Kortom, alles is weer normaal.

Dit kleine vakje dat was aangevinkt, verpestte mijn dag op de site, maar dat maakt niet uit

Zo is het.

Ik dank nogmaals de mensen die de moeite hebben genomen om te reageren.

Als het nog een keer gebeurt, zal ik uw oplossingen proberen voordat ik het uitschakelt.

1 like

Graag gedaan, het is normaal, daarvoor zijn we hier =).

Solidworks is van tijd tot tijd nogal wispelturig, vaak is het voldoende om de machine opnieuw op te starten of zelfs opnieuw op te starten om alles weer normaal te maken. Registersleutels die slecht starten of wat dan ook, ik ben geen computerwetenschapper, maar ik geef toe dat het soms ons leven verpest omdat we urenlang naar een pad zoeken terwijl we gewoon helemaal opnieuw moeten beginnen.

Tot slot, als uw probleem is opgelost, is dat het belangrijkste.

Kun jij het beste antwoord kiezen dat bij je past?

Dit stelt ons in staat om het probleem te sluiten en het werk van ons allemaal te belonen. =)

Een goede avond voor jou!

Rode !!!!!!!! muts

1 like