Automatische basiskaart

Hoi allemaal

Ik wil graag mijn automatische basiskaart afronden.

Wat betreft de datum, het aantal pagina's en het formaat van het blad, geen probleem, de links worden correct weergegeven.
Het probleem is wanneer ik de link van de weergaveschaal maak; Er wordt niets weergegeven in de doos...

Hier is de ingeslagen weg:
- Link naar de woning
- Document in uitvoering
- SW-schaal van weergave
-OK

Heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo

Het is beter om de schaal van het blad te gebruiken dan de schaal van het aanzicht!

De weergaveschaal kan alleen worden gebruikt voor annotaties die aan een weergave zijn gekoppeld!

En dit is vaak een bron van problemen wanneer de ene weergave een andere schaal heeft dan de andere!

7 likes

Hallo

Wat als je een notitie hebt gemaakt die je naar wens in de tekening kunt toevoegen???

1 like

Hallo

De exacte syntaxis van de noot om de bladschaal weer te geven is: $PRP:"SW-Sheet schaal"

Zoals .PL zegt is het beter om in het titelblok de schaal van het blad aan te geven, de schaal van het aanzicht verschijnt dan bij de weergave als deze afwijkt van de schaal van het blad.

Fijne dag

Gilles

1 like

Het koppelen van de schaal in het titelblok aan een weergave kan niet werken als er geen weergave in de MEP staat.

Als je uiteindelijk besluit om een weergave in de drwdot te zetten, stel je jezelf bloot aan het feit dat de gebruiker deze weergave moet verwijderen.

Geen keuze dus, je moet de plaatschaal doorlopen $PRP: "SW-Sheet Scale".

1 like

Ik begrijp nu beter waarom het niet werkte.
Dus ik ga de bladschaal gebruiken.

Dank u voor  uw antwoorden