Basiskaart - aanvullingen op informatie

Hallo @ allemaal

Opnieuw problemen van begrip.

Ik zou graag Hoeveelheid (in de zin van aantal stuks) willen toevoegen, maar deze keuze wordt mij niet aangeboden

Ik weet niet of de hoeveelheid bekend is van het onderdeel of alleen van de ASM (wat logischer zou zijn)

Ik heb het achtergrondplan dienovereenkomstig aangepast, maar het werkt duidelijk niet

Vriendelijke groeten

1 like

Solidworks weet niet hoe ze het aantal onderdelen moeten tellen, anders dan in een stuklijst.
Hoe kan hij in een gedetailleerde tekening van onderdelen weten waar dat onderdeel wordt gebruikt?

Het is mogelijk om een eigenschap Hoeveelheid van het teksttype in te voeren en deze handmatig in te vullen, wat vaak wordt gedaan. (rekening met de hand of dankzij een nomenclatuur)
Of anders op een meer gecompliceerde manier om de eigenschap hoeveelheid in te vullen met een nomenclatuur die bijvoorbeeld in Excel is geëxtraheerd, en om het plan te exporteren met de hoeveelheid gevuld door het op te halen dankzij een Visiatv-software (integratie) of om een macro te vinden die het doet.

2 likes

Hallo;

Ik ben het met @sbadenis eens, de Quantity Property die beschikbaar is in de Solidworks-lijst is erger dan een nep z'amis...
Deze variabele geeft wel een waarde, maar: Wordt deze handmatig geschreven in de assembly (die aan de kop? De sub-assemblee van de Europarlementariër? … geen manier om te weten).
We vertrouwen alleen op de stuklijsthoeveelheden voor onze assemblagetekeningen, en op de stuktekeningen rapporteren we "handmatig" de totale hoeveelheden in de MEP-stuklijst.
(Ik heb aanhalingstekens gezet omdat ik een macro heb gemaakt om mijn onderdelen in een specifieke assemblage opnieuw te tellen en de hoeveelheid te controleren die in onze Europarlementariërs is ingevoerd...)

@Zozo_mp : Heb ik het mis waar je nu de Mycad-tools hebt?
Kijk in dit geval naar het hulpprogramma SmartBom: Om een volledige stuklijst van een merk in Excel-formaat te bewerken.
Er blijft het probleem dat inherent is aan assemblage-updates versus Excel ... Er is altijd een risico.

Dus om mijn mening samen te vatten: Gebruik niet de eigenschap "Kwantiteit", maar vertrouw op de assemblagestuklijsten + handmatige interventie op stuklijsten van onderdelen van Europarlementariërs.

Vriendelijke groeten.

Zijn uw Solidworks-installatieproblemen way@Zozo_mp opgelost?
(Als dit het geval is, vergeet dan niet om uw instellingen op te slaan in een extern -*.sldreg-bestand)

3 likes

Hallo @sbadenis
Dank u bcp voor uw antwoord in een zeer korte tijd :raised_hands: :clap: :raised_hands: :clap:

Ik vermoedde een beetje van de onmogelijkheid, maar omdat al deze onderdelen aan één ASM zijn gekoppeld, dacht ik, heel naïef, dat er een link was in de ASM zonder naar PArt.

@Maclane

Ik heb geen MyCad tools.

Inderdaad, ik ga een back-up maken van de *.sldreg
Dank u voor uw aanvullende mening.

Vriendelijke groeten

1 like

Anders is er de schattingsmethode @pl

Onderdeelhoeveelheden invoegen in tekening - 3D-ontwerp / volumemodellering - myCAD Forum (lynkoa.com)

Je moet alles goed lezen, want het presenteert twee verschillende oplossingen.

Laten we eens kijken of het je kan helpen :slight_smile:

2 likes