Hallo allemaal, hier ben ik weer vandaag met een nieuw verzoek:D
Dus daar heb je het, ik ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een schijn van een "ontwerpbureau" (tussen aanhalingstekens natuurlijk omdat de verzoeken niet te technisch zijn)
We doen hijsen met mobiele kranen en sommige klanten vragen ons om hoogteplannen + machine-indelingsplannen op DWG die door hun diensten worden geleverd. Ik werk met 3 softwares: Solidworks (ik heb functies gemaakt en toegewezen aan alle elementen voor de hoogteplannen), Autocad (het lezen van de dwg + kraanlocaties op hun plannen) en likaplan (een software van de fabrikant om de realisatie van onze liften met elke kraan van de fabrikant te bestuderen, waarmee ik in een mooie cartridge die op SW is gemaakt, alle praktische gegevens van de machine kan invoeren)
Het probleem van de dag is het volgende: is het mogelijk om een solidworks-basiskaart in autocad te importeren om te voorkomen dat alle machinegegevens in een andere basiskaart op autocad opnieuw moeten worden overgetypt?
Bij voorbaat dank, je zult me vandaag zeker vinden in een andere post ... (Ik train een beetje op het werk en mijn magere kennis van CAD dateert uit de middelbare school...:D)
Als je het plan in SW hebt gemaakt, is het heel goed mogelijk om het te exporteren naar Autocad (bestand/opslaan als). Aangezien dit een terugkerende behoefte is, zult u baat hebben bij het maken van een configuratiebestand (entiteiten toewijzen aan een laag, enz.), maar de SW-module is vrij expliciet om dit te doen.
Hallo, het doel is niet om een plan te exporteren, maar gewoon de cartridge met de gegevens, omdat ik (in 80% van de tijd) een hoogteplan (gemaakt met een SW-assemblage) en een lay-outplan (van een dwg verstrekt door de klant) beide met dezelfde gegevens in de cartridge moet uitvoeren, vandaar de interesse in het exporteren van alleen de basiskaart (ik heb een A3-basiskaartsjabloon op SW gemaakt die ik vul met de benodigde gegevens)
Een andere optie is om de dwg van de client te importeren in een SW-deel (zelfs als het maar een schets is) en alles in SW te doen, zelfs als dat betekent dat je uiteindelijk een dwg moet maken voor levering aan de klant.
Het bespaart je het jongleren met 2 software, wat al niet gemakkelijk is als je de genoemde software onder de knie hebt
@stefbeno Dit zou de oplossing zijn, maar de dwg-bestanden die door de klanten worden aangeleverd, zijn plannen met veel entiteiten (straten, bestaande of toekomstige gebouwen, gasnetwerken enz.) SW raakt in de war op het moment van importeren (tenzij ik het niet op de juiste manier doe?)
Als het klantenbestand goed is gedaan met lagen voor de straten gebouwen..... wanneer of open de dwg onder SW kunt u kiezen welke lagen u wel of niet wilt openen