Basiskaart

Hallo 

Ik wilde weten of er een manier is om een MEP te dupliceren/kopiëren om een andere achtergrondmap te hebben (bijv. clientcartridge), maar met behoud van het feit dat de wijzigingen die op de MEP 1 zijn aangebracht, worden overgedragen aan de anderen. 

Op dit moment doe ik mijn MEP en dan het kopiëren en opnieuw laden van het achtergrondplan, wat daarna prima is. Dus als er een wijziging wordt doorgevoerd op het ene europarlementariër, moet ik het ook overdragen aan het andere lid van het Europees Parlement.

Ik denk dat er een soortgelijke discussie op het forum was, maar ik kan het niet vinden. 

Goedenacht. 

Goedenavond, ik denk dat het mogelijk moet zijn door een macro te doen

Hallo

Als ik het goed begrijp,

U hebt bijvoorbeeld een tekening met een achtergrondplan met de naam "A4 Landschap"

(die een precies titelblok bevat waarvoor u de regels hebt vastgesteld), en u wilt de achtergrond veranderen in bijvoorbeeld "A4 Portret"?

Als al uw basiskaarten van tevoren zijn gemaakt, waarom klikt u dan niet gewoon met de rechtermuisknop op

het werkblad dat u wilt bewerken en klik op Eigenschap.

Zie bijgevoegde afbeelding.

fond_de_plan.png
1 like

Daarna, om verder te gaan,

Omdat ik deze bewerking vaak moet uitvoeren, heb ik een macro gemaakt door de manipulatie op te nemen die ik deed om mijn achtergrond te veranderen. (zie vorige post)

@bart: Ik verander het formaat van het Europarlementariër niet. Maar wel wat gegevens van de cartridge. 

Bijvoorbeeld: het hebben van een aangepaste basiskaart voor een klant. Dus ik heb een plan voor leveranciers met een titelblok dat de naam van de klant (initieel plan) niet aan de andere kant toont, een klantplan:  kopie van het initiële plan behalve op cartridgeniveau.

Hallo

Voor mij zou de beste oplossing zijn om een nieuw folio te maken dat naar het tweede sjabloon verwijst.

Het resultaat is het eerste foliosjabloon van zijn bedrijf en het tweede folio van de klant.

U hoeft zich geen zorgen te maken over het bijwerken van het document, want alles wordt op hetzelfde bestand gedaan.

Er is maar één MEP-dossier om te beheren en dus minder zorgen ;o).

2 likes

Mijn verandering in grootte was een voorbeeld, het werkt als je je achtergrond verandert van "A4 klantportret"  BIJVOORBEELD naar "A4 Supplier Portrait"

Persoonlijk is dat wat ik thuis doe

Hallo

Uit mijn hoofd is deze vraag al beantwoord op het forum.

Het was een kwestie van spelen met de lagen om de informatie volgens de klanten te tonen/verbergen.

Een client laag A, een client slap B, etc...

Succes

PS: Er moet ECHT iets gedaan worden aan deze onbruikbare zoekfunctie.

4 likes

Hallo

Ik ben het eens met @Jose-accessa, het vermijdt duplicatie van foutgevoelige inhoud

Laagjes kunnen hierbij handig zijn

6 likes

Hallo

Hier is een soortgelijke vraag over Lynkoa die is opgelost:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/1-plan-2-cartouches

Rim-b antwoordde:

Hallo

Ik heb een kleine test gedaan en dit is het resultaat. Ik heb zojuist mijn achtergrond gekopieerd en geplakt van de ene laag naar de andere. In uw toepassing kunt u 2 verschillende cartridges maken met de waarden (opgehaald uit de 3D) die u wilt, u hoeft alleen maar van de ene laag naar de andere over te schakelen.

2 likes

Hallo

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar op een andere manier maak ik de eerste tekening met mijn cartridge, ik sla op en dan verander ik de eigenschap van het blad (clientcartridge) en sla ik het bestand op onder een andere naam.

Voordeel de evoluties op de twee bestanden volgt het deel, 

Nadeel: dit zijn 2 aparte bestanden.

Ik had graag hetzelfde willen kunnen doen, maar in hetzelfde bestand en met behulp van Blad 1, Blad 2 enz. 

@SEPM. Gerald :SW 2013/14

Opent een nieuwe vraag, toch? Het is beter voor de leesbaarheid!

1 like

Goedenavond

Allereerst dank u voor uw antwoorden.

@mathieu woede: Waarschijnlijk, maar ik zal eerst alle tutorials moeten volgen...

@ s.leitao: uw oplossing van het hebben van 2 vellen is wat ik momenteel doe (MEP 1 bedrijf, dan kopiëren / plakken op een nieuw blad, dan de achtergrond plan op het tweede blad). Maar wanneer er een verandering is op een van de bladen van de annotatiestijl of zelfs evolutie van het onderdeel/assemblage, moet u de nieuwe afmetingen op beide vlakken importeren. Ik merk dat ik deze wijzigingen moet kopiëren en ervoor moet zorgen dat ik er geen vergeet.

Maar misschien is er in de kopie van het blad een manier om hem te vertellen dat hij alle evoluties van het eerste blad moet volgen.

@lucas.Prieur: Bedankt voor het vinden van de link. Je zult me de methode moeten uitleggen om soortgelijke vragen te vinden... Dat lukt me zelden.

@jose-accessa, jfaradon, lucas: Ik had niet gedacht aan de laagverplaatsing voor de achtergrond. Maar wanneer u dan de pdf (of een ander formaat. met batchconverter of andere), is er een manier om dezelfde opname uit te voeren door het te vragen om elke keer een laag te wijzigen? En ook om tegelijkertijd de naam van het plan te wijzigen, anders wordt het overschreven door het volgende.

Hallo

Met BatchConverter is het mogelijk om voor elk blad een bestand aan te maken:

Voor plannen voegt u de bladnaam toe in plaats van de index in de naam van de geëxporteerde bestanden:

Deze optie heeft te maken met de keuzes die zijn gemaakt in de menu-instellingen:

• "Tekening DXF" : Tekening met meerdere vellen. Exporteer alle bladen in aparte bestanden.
  • "PDF" : Maak één bestand per blad.

Aan de andere kant, om de laag aan te passen om een bestand per laag te maken, moet je een VB-macro doorlopen!

De eenvoudigste oplossing (macro of met de hand) is als volgt:

Wanneer de tekening klaar is, kopieert u de tekening naar een tweede vel en activeert u de tweede laag erop.

Begin met het afdrukken (met een macro of BatchConverter) van alle vellen in het document.

1 like

Voor de macro raad ik je aan om mijn voorbeeld stap voor stap te downloaden om mee te beginnen:

http://www.lynkoa.com/search/enregistrer%20sous

Dan nog enkele voorbeelden voor lagenbeheer:

http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/Get_Layers_Example_VB.htm

http://www.3dcontentcentral.fr/search/secure/download-macro.aspx?id=179422

Hallo

Persoonlijk, gezien hoe snel het is om een laag te veranderen, zou ik niet de moeite nemen om dit allemaal te automatiseren.

1 like

@Jose-accessa : het is zeker dat als hij het met de hand deed en hij het niet op veel oude plannen hoeft te doen, het gemakkelijker handmatig is.

2 likes